A Henkelnél úgy gondolták, nem is lehetne jobb zenei aláfestése a legújabb samponreklámjuknak, mint a Bella Ciao című olasz partizándal. A vállalat honlapjára ellátogatva más „érdekességekre” is figyelmesek lehetünk.
Tudvalevő, hogy ha az ember bekapcsolja a tévét, vagy elindít egy ártatlan YouTube-videót, régóta nem fog látni a Bedeco-, az Ági-, vagy a hurkareklámokhoz hasonlókat. De arra mit lehet mondai, ha egy samponreklámban a „főszereplő” egy kommunista dalt dúdolva lép ki a fürdőszobából?
Tudom, a reklám nézettséget generál, akár még eladást is, de jelen esetben óhatatlan a Schauma egyik reklámjára ránézni, hogy tudjuk, miről van szó:
Mondhatnánk azt, hogy tudatlanságból lett a reklám dala a „Bella ciao”, amelyről köztudott, hogy egy olasz partizándal, ami elég erősen kötődik a nemzetközi radikális baloldalhoz. Mondhatnánk, hogy „tudatlanságból”, de jelen esetben ez biztosan nem így van. Ezt később látni fogjuk, hogy miért.
„A Bella ciao nem a szövege, hanem a baloldal felelőssége miatt nem olyan dal, mely megfelel minden olasz ízlésének: túlságosan baloldali. Nem a partizánok dala, hanem a kommunista partizánoké.”, fogalmazott korábban Ignazio La Russa, a jobboldali Olasz Testvérek politikusa.
Ignazio La Russa, az olasz szenátus elnöke (fotó: la Repubblica)
Kortárs kommunistáink már a spájzban vannak, de legalábbis a Henkelnél. A Schwarzkopf 1949-ben hozta forgalomba a Schaumát, az első krémsampont, majd a Schwarzkopf 1996-ban fuzionált a Henkellel. A Henkel magyarországi oldalán, magyar nyelven egészen elképesztő dolgokat olvashatunk, melyek egy normális ember számára reggeli kávé (erősebb kávé) helyett is megdobják a pulzust:
- „egy sokszínű és befogadó csapathoz tartozhatsz…”
- „A Henkelnél megkérdőjelezhetem a status quót…”
- „elutasítjuk a szigorú hierarchiát…”
- „A vállalat komoly figyelmet fordít a sokszínűségre és a befogadásra. Nagy siker volt a köztünk és a közösségünk közötti kommunikáció a Black Lives Matter mozgalom elterjedésekor.”
Ízlelgessük ezeket a mondatokat.
Toborzó kép a Henkelnél (fotó: henkel.hu)
A status quo megkérdőjelezésekor, vagy a hierarchia elutasításakor rögtön előbukkannak marxistáink. Számukra sosem volt elég a jogegyenlőség vagy az esélyegyenlőség. Azért sem, mert amíg a status quo fenáll és a társadalom tulajdoni szerkezete változatlan, addig csak a hierarchiában elfoglalt pozíció javítására van minimális esélyük. A közösség és az individuum önmegvalósításának igénye és a szabadság már-már korlátok nélküli érvényre juttatása anarchista felhangot is ad kevert eszmeiségüknek.
Egy karrieroldalon hiánypótló a Black Lives Matter mozgalom elterjedésével növelni a cég renoméját. Főleg, ha egyik telephelye Körösladányban van…
Talán a hölgy is bevásárolt a BLM-zavargások során a jól ismert módon? (fotó: henkel.hu)
A társadalom csoportosításának egyéb formáit (fehér-fekete, férfi-nő) a munkásosztály megosztására Marx a kapitalisták aknamunkájának tekintette volna. Így, míg a BLM támogatja a rabszolgák leszármazottainak utólagos kárpótlását, addig Marx ezt elutasítja, hiszen a történelem előmeneteléhez szerinte hozzátartozott a feudalizmus, a kapitalizmus, és így a rabszolgaság is. Ebből azonban látszódik, hogy a Henkel vezetése betegesen vigyáz arra, hogy eszmeiségébe csakis baloldalról emeljen be tételeket, bármennyire is nem következetes az egész. Így lesz belőle egy woke-féle vergődés nyugati mintára.
Ártatlan reklámról lehet szó sokak szerint, a tárgy obejktív vizsgálatához azonban hozzátartozik, hogy a szocialista forradalmat már Lenin és Gramsci sem a munkásosztályra bízta volna, sokkal inkább újabb eshetőséget kerestek. Mindketten szocialista aktivistákra gondoltak, sőt Gramsci az új hegemónia megteremtése érdekében a művészvilággal, a felsőoktatással, a kultúrával és minden, az adott korban elérhető fórummal felvette volna a harcot a polgári kultúra ellen. Itt jönnek képbe az „ártatlan” reklámok.
Az „ártatlan” reklámokról még csupán annyit, hogy ugyanez a dallam feltűnik még egy magyar tésztareklámban is:
Kortárs marxistáink az antifa ideológia szerint működnek. A frankfurti iskola egyik alapító tagja, Herbert Marcuse, aki az antifa ideológiai alapjait is lefektette, azt vallotta, hogy a tolerancia helyes dolog, mindazokat kivéve, akik feléjük intoleránsak. A szocialista elképzeléseket nem támogató emberek felé szerinte a megvetés, a gyűlölet is elfogadott, és az ilyen emberek ellehetetlenítése minden eszközzel támogatott, akár terrorisztikus eszközökkel is.
Herbert Marcuse (fotó: grandparentsofmedialiteracy.com)
Marcuse volt az, aki szintén úgy gondolkodott, mint Lenin és Gramsci. Elfordult a munkásosztálytól, és új proletariátust teremtett. Törésvonalat húzott a fekete és a fehér, a nő és a férfi, a heteroszexuális és a homoszexuális közé, majd ezeket a törésvonalakat a szocialista aktivistáik az elmúlt ötven évben a terv szerint mélyítették.
A reklámot nézve is feltűnik, hogy nem a komlói bányász lép ki a fürdőszobából a lakótelepi lakásában.
A média, a sajtó, az oktatás és a kultúra megszállása jelenleg is zajlik. A legkisebb teret sem szabad átengedni a kortárs marxistáknak, mert vérszemet kapnak. A pofátlan jelenség ellen harcolni is tudunk, gazdaságunkat tekintve ugyanis megvalósul a közvetlen demokrácia, azaz a fogyasztó minden vásárlásával közvetlenül dönthet termékek, cégek fölött.
A kérdés még annyi, hogy miért nem látunk sampon-, mosókapszula-, vagy tésztareklámot a Panzerlied, vagy az Erika dallamára?
Csuhás a ködből
Kiemelt fotó: YouTube/Schauma
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!