Ki kell mondani, hogy a magyar fuvarozók a rendszerváltás és az elmúlt évtizedek vesztesei közé tartoznak, és az állam mintegy mostohagyermekként kezeli őket a mai napig. Pedig egyes felmérések szerint ez a szektor állítja elő a magyar GDP 5-6%-át, ám a Mi Hazánk úgy látja, hogy az ő nehézségeikkel mégsem foglalkozott a kormány és a politika, mi ezen szeretnénk változtatni. Ezért hat fő pontban foglaltuk össze a szektort övező problémákat – fogalmazott Lantos János, a Mi Hazánk Munkaügyi Kabinetjének elnöke.
1. A magyar fuvarozóknak nagyon komolyan szembe kell nézniük a külföldi vetélytársakkal, és sajnos a bevett piaci magatartás, hogy a megbízók nem részesítik előnyben a magyar fuvarozókat. Kizárólag a fuvardíj számít nekik, az őket nem érdekli, hogy magyar-e vagy sem a fuvarozó. Egyértelmű, hogy itt az államnak feladata van, és egy új adópolitikával kell védeni a magyar kkv-szektor ezen részét is.
2. A magyar kormány által agyontámogatott multik sem a kkv-szektort részesítik előnyben, nem lesz ez máshogy a most épülő akkumulátorgyárak esetében sem, egyrészt ez is bizonyítja az akkumulátornagyhatalmi vízió téves voltát, másrészt az államnak, a kormánynak itt is feladata van, hogy a magyar fuvarozókat hozza előnyösebb helyzetbe.
3. Egyetlen iparágat sem sújtanak olyan nagy mértékben a folyamatosan emelkedő költségek, mint a fuvarozókét. Nagyon sok cég került a megszűnés szélére. Gondoljunk például az elrugaszkodott banki költségekre, csak összehasonlításképpen a számlavezetés 10-szer annyiba kerül, mint Szlovákiában. De beszélhetünk a növekvő üzemanyagárakról is, a növekvő útdíjakról, egyre dráguló biztosítások, magas szerviz és alkatrészköltségek, és természetesen hatalmas adóterhek, ezek mind teljesen a tönk szélére fogják juttatni a magyar fuvarozó cégeket.
4. Beszélnünk kell az Európai Unió által törvénybe iktatott mobilitási csomagról, mely hatalmas mértékű adminisztrációs terhet ró a cégekre. Csak, hogy egy példát említsek ez év december 31-vel a nemzetközi áruszállításban le kell cserélni a menetíró készülékeket, egy járművenként 500 ezer forintba fog kerülni. Ha például egy cégnek van 20-30 tehergépkocsija, az igen nagy költség. Állami támogatást sajnos természetesen nem kapnak!
5. Ilyen esetekben a gazdák vagy a taxisok már régen tüntetnének, itt azonban nincs erről szó, ez is mutatja, hogy nincs erős érdekképviseleti szervük, szakszervezetük, mely a kkv-szektort segítené. Szükség van tehát ezek megerősítésére, létrehozására!
6. Ráadásul a globális nagytőke, a multik miatt ezt a szektort is egyre inkább elárasztják az ázsiai vendégmunkások, amelynek beláthatatlan következményei lesznek, egyrészt az ilyen sofőrök akár balesetveszélyt is jelenthetnek, még inkább letörik a magyar béreket, a Mi Hazánk ez ellen a legélesebben tiltakozik, és fontos feladatunknak tartjuk, hogy a jövőben kiemelten foglalkozzunk a magyar fuvarozók problémáival, mert nagyon értékközvetítő fontos munkát végeznek, egy széleskörű összefogásra buzdítunk, arra kérünk minden magyar fuvarozót, céget, hogy keressen minket, és dolgozzuk ki közösen azt a stratégiát, amellyel pozitív változást tudunk elérni – zárta gondolatait.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!