Leváltották az érintett fővárosi vizsgaállomás vezetőjét, azonban az autók műszaki vizsgáztatása körüli káosz nem szűnt meg. Olvasónk beszámolója alapján a Vas Gereben utcai állomáson pszichológiai tréninget rendeltek el a főnöknek, csütörtök délután pedig teljesen zárva volt az egész vizsgaközpont.
Ahogy azt korábban megírtuk, a használt gépkocsik importjához kapcsolódó műszaki vizsgáztatás kritikus helyzetbe került az utóbbi időkben. Az országban működő 26 vizsgaállomás nem a megfelelő módon üzemel, ugyanis nagyobb mennyiségben kellene a gépjárművek ellenőrzését végezniük. Az időpontfoglaló rendszer pedig tele van betelt vagy egyáltalán nem foglalható idősávokkal.
Minisztériumi válasz
A műszaki vizsgáztatások problémáival kapcsolatban Szabadi István országgyűlési képviselő Miért akadályozzák a használt autók importálását? címmel írásbeli megkeresést nyújtott be Lázár János közlekedési miniszterhez. A felmerülő kérdésekre Dr. Latorcai Csaba államtitkár adott írásos választ a minisztériumi levelében, ami csak tovább szította az indulatokat. Ebben a reakcióban az államtitkár arról tájékoztatta az érintetteket, hogy a problémák vizsgálata folyamatban van, és állítását idézve „2025. évtől már középtávon is pozitív változást remélünk a nyilvántartásban, és az állampolgárok által tapasztalt időpontfoglalási rendszer működésében.” Azonban konkrét megoldási javaslatok vagy határidők helyett a visszajelzés csupán általánosságokat tartalmazott, amit sokan cinikus, semmitmondó hozzáállásként értékelnek.
A dokumentumból kiderül, hogy “A Kormányhivatali Központi Időpontfoglaló Alkalmazás (KHKIA) 2023 nyarán történt országos bevezetése óta a működést érintő ügyfélpanaszok vizsgálata a kormányhivatalok bevonásával folyamatosan történik“, tehát már másfél éve üzemel, de még mindig nem tudnak gördülékenyen működni. Az állampolgárok továbbra is kiszolgáltatottak, a megoldások pedig sehol sincsenek.
A Mi Hazánk Mozgalom illetékesei már dolgoznak azokon a javaslatokon, amiktől a helyzet javulását remélik. Úgy tudjuk, hamarosan be is nyújtják azokat.
Zárt kapuk és pszichológai tréning
A probléma azonban túlmutat az adminisztratív hibákon. Friss információk szerint a budapesti Vas Gereben utcai műszaki vizsgaállomás csütörtök délutáni órákban is teljesen zárva volt, ami tovább súlyosbította az amúgy is leterhelt rendszer állapotát. Az itt dolgozók helyzetét nehezíti, hogy a vezetői hozzáállás komoly feszültségeket okozott. Nemrégiben pszichológust is rendeltek ki a helyszínre, hogy közreműködjön az állomásvezető pszichológiai tréningjében – forrásunktól úgy értesültünk, hogy a főnök már korábban megbukott a Mozaik utcai vizsgaállomáson, mielőtt a Vas Gereben utcába helyezték volna. Lapunkat arról tájékoztatták, hogy – talán ezzel összefüggésben – már fel is mentették a munkavégzés alól. Többen azt remélik, hogy mostantól nem kap más pozíciót az ágazatban.
Meddig tart még a káosz?
A jelenlegi helyzet az autótulajdonosokat és a vizsgaállomások dolgozóit egyaránt frusztrálja. Miközben a kormányhivatal rendszere akadozik, a fővárosban működő állomások egy része zárva tart, és belső konfliktusok nehezítik a munkát. A megoldás egyelőre nem látszik, és egyre több autós érzi úgy, hogy magára hagyták ebben a helyzetben. Vajon mikor lépnek a felhatalmazottak?
(Kiemelt kép forrása: https://19.kerulet.ittlakunk.hu/)
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!