A minap megtudtuk, hogy a főpolgármester – most, hogy a maszkviselés előírásával a maga részéről mindent megtett, amit a Facebookon kívül meg lehetett tenni, új ötlettel állt elő. Vagyis egy kész rendelettel (mást állít a közleménye és mást saját tévés nyilatkozata), amelynek nyomán a fővárosban a maximális megengedett sebesség 50 km/h lesz, megszűnnek a gyorsforgalmi, de még a hatvanas utak is. Viszont sokkal több 20 km/h-ás övezetet is előír.
Az egyszemélyi rendeletalkotás veszélyhelyzeti lehetőségét a főpolgármester és agytrösztje ezúttal sem a járvány elleni védekezés miatt használja ki, hanem sajátos és – jobb szó híján – nagyon is random ötletekkel áll elő, kikerülvén minden bizottságot és testületet. Vagyis kimaradnak a döntéshozatalból a budapesti lakosok, az autósok, a közlekedésszakma, a teljes kormány és kormánytestületek, és a teljes balliberális választási szövetség, az összes párt, civil szervezet.
Karácsony tehát random, kiszámíthatatlanul működik, javaslatai pedig kiszámítatlanul, kontroll híján állnak akár közvetlenül a megvalósítás előtt.
Mégis, a főpolgármester szerint ez a sebességcsökkentés visszaszorítja a baleseteket, a légszennyezést, és az atv nyilvánossága előtt végső érvéként egyszerűen édesapja halálát hozta fel.
A főpolgármesteri aktivitást a Mi Hazánk politikusa, Novák Előd is szóvá tette ma tartott budapesti sajtótájékoztatójában.
A karácsonyi elképzelést hadüzenetnek kell értékelni az autósokkal szemben, de mindenki mással szemben is. Novák rámutatott a javaslat indoklásának nonszensz mivoltára, valamint arra, hogy sem választási ígéret, sem program nem jelezte a városvezetés autósellenes terveit.
Valójában ezen szélsőséges sebességkorlátozás miatti alacsonyabb sebességfokozat nagyobb fogyasztást, a belassított sebesség forgalomlassulást, dugókat és persze rengeteg stresszt hozna, nem a balesetek számának csökkenését.
„Karácsony Gergelynek hiányzik egy kereke” – világította meg a Mi Hazánk újbudai önkormányzati képviselője a főpolgármesteri terveket. „Ezzel az eszement, 20 km/h-s korlátozással még a biciklisekből is gyorshajtók lennének”. A politikus figyelmébe ajánlotta, hogy inkább a törvényes kötelezettségeivel foglalkozzon az önkormányzat, biztosítson parkolóhelyeket. Az autópályák bevezető szakaszait ne lassítsa, hanem állítsa vissza azok ingyenes használatát, a biciklihasználat támogatása pedig ne az autósok üldözésével, hanem valódi kerékpárutak építésével történjen.
(kép: atv)
elemi.hu
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!