A maszk használata kötelező, az utasforgalmi korlátozás, védőtávolságra vonatkozó előírás viszont már nincs érvényben a MÁV járatain – így reagált portálunknak a vasúttársaság azok után, hogy szóvá tettük, egyes ingázó járatok olyan jelentős, 30, 40, olykor 90 perces késéssel közlekednek, hogy sokkal több utas kénytelen egy kocsiban vonatozni.
Áldatlan állapotok uralkodnak a MÁV egyes vonalain, ami a jelenlegi koronavírus-járványban komoly aggályokat vet fel. A vasúttársaság egyes vonalain ugyanis olyan jelentős késéssel közlekednek a vonatok, hogy több esetben az utasok száma megugrik, így túlzsúfolt kocsikban kénytelenek utazni.
Van olyan járat, ami az agglomerációban élőket szolgálja ki, így a reggeli órákban rengetegen veszik igénybe a gyakran 30-45 perc késéssel befutó vonatokat. A Gyömrőről Budapestre közlekedő ingázó járatok például szinte kivétel nélkül késéssel közlekednek.
A MÁV internetes menetrendjén ugyanis visszakövethető, hogy egy nap hány járat, mekkora csúszással futott be a célállomásra, így hamar kiderült, a Gyömrőn megálló, majd Budapestre közlekedő vonatok több mint 90 százaléka képtelen pontosan érkezni. A legnagyobb késések persze pont a reggeli órákra tehetők, amikor a diákok iskolába, a felnőttek dolgozni járnak. A társaság honlapjának tanúsága szerint már a hajnali 04.48-ra kiírt vonat is fél órás csúszással érkezett Gyömrőre, de a menetrend szerint 05.43-kor induló járat 07. 15-re, azaz másfél órás késéssel volt feltüntetve. Ugyanilyen jelentős várakozásra kényszerültek az utasok a 06.31-es vonatnál is, amely 07. 45-re futott be a gyömrői pályaudvarra, majd „robogott” tovább a főváros irányába.
Az ember türelmét és idejét próbára tevő társaság nem pusztán azért felelős, mert vonatjáratai rendszeres késéssel közlekednek, az is komoly aggályokat vet fel, hogy egy, a világot sújtó pandémia alatt miként utazhatnak az emberek biztonságban, ha a csúszás miatt többen kénytelenek egy vonaton utazni. Ugyanis a reggeli órákban van olyan vonat, mely mindössze két kocsival közlekedik, és amin több száz ember kénytelen összezsúfolódva döcögni a munkahelyére, vagy egy oktatási intézménybe.
Portálunk megkereste a MÁV-ot hogy megtudjuk, mi okozza a már-már járatkimaradásnak is nevezhető késéseket a Szolnok-Gyömrő- Budapest vonalon, de arra is kíváncsiak voltunk, mit tesznek az utasok biztonsága érdekében.
Válaszában a társaság közölte, betartják a jogszabályokat és a rendeleteket. A közösségi közlekedési járműveken, így a vonatokon is kötelező a száj és orr eltakarása, ugyanakkor „utasforgalmi korlátozás, védőtávolságra vonatkozó előírás már nincs érvényben”. – A tanszünet végével az elővárosi vonatok összeállítását a járvány előtti időszak utasforgalma alapján tervezte meg a vasúttársaság. Az utasforgalmat folyamatosan figyelik, ha néhány munkanapon keresztül tapasztalják, hogy a szokásosnál többen utaznak egy viszonylaton, akkor az előírt kapacitás növelése érdekében intézkednek – írta a MÁV.
A jelentős késéseket a MÁV azzal magyarázta, hogy Tápiógyörgynél meghibásodott a felsővezeték, amit azóta sikeresen helyreállítottak. Említést tettek Sülysáp és Újszász közötti meghibásodásról is, ami vonatkimaradást is okozott. A társaság szerint a hiba felszámolásával minden járatuk menetrend szerint közlekedik. Egyelőre.
Fotó: signaltv.hu, mav.hu
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!