A termék logója eredetileg a pincérnek öltözött Frank Brown volt, aki 1946-tól egy kitalált karaktert, egy rizses gazdát formált meg. 70 évvel később azonban, a „totális szabadság és liberalizmus” korában ez a jelkép többé már nem elfogadható, hiszen „rasszista” és „negatív sztereotípiákat erősít”.
Az Uncle Ben’s bejelentette, miután több megkeresést is kaptak vásárlóik, és felelősségteljes szülők részéről, megváltoztatják nevüket és logójukat, mivel azok „alkalmasak rasszista sztereotípiák erősítésére” – írja a Mirror.
A termék új neve Ben’s Original lesz
– ismertette a változást a Mars anyavállalata. Szerintük ez megoldja a régi név „rasszista jellegét”.
Meghallgattuk munkatársainkat és ügyfeleinket, és elhatároztuk, itt az ideje, hogy érdemi változásokat hajtsunk végre a társadalom egészében
– mondta a Mars Food igazgatója, Fiona Dawson. Bár arra nem tért ki, egy termék átnevezése hogyan formálja át a társadalmat, ellenben hozzátette:
A változás nem mindenkinek fog tetszeni. De most a lényeg, hogy helyesen cselekedjünk, és az nem mindig a könnyű út.
A Mars ennyivel azonban nem elégedett meg, hogy lemossa magáról „rasszista múltját”. Hogy vezeklésük teljes legyen, elindítottak egy 2 milliárd dolláros projektet, melynek célja ösztöndíjjal segíteni azokat a feketéket, akik szakácsok szeretnének lenni.
Az ösztöndíjat kifejezetten faji alapon osztják, és elsősorban azokra a régiókra koncentrálnak, ahol igen magas a néger tanulók aránya, mint Greenville, vagy Mississippi.
(Fotó: Getting Images)
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!