A szivárványos zászló helyett egy empátianövelő KRESZ-tankönyvet ajándékoz az autósokat gyűlölő Karácsony Gergelynek a Mi Hazánk, hogy érzékenyítsük egy kicsit a főpolgármestert, s hozzájáruljunk jogosítványának megszerzéséhez, amit többszöri próbálkozására sem sikerült eddig neki. Pedig az igazi autósüldözéshez vezetői engedélyre is szüksége volna – írja szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a Mi Hazánk Mozgalom.
Közleményében a párt emlékeztet: a főpolgármester hadat üzent az autósoknak, holott a sávlezárások és a szélsőséges sebességkorlátozások csak növelik a dugókat és ezáltal a légszennyezést; emelkednek a szállítási költségek, így az árak is.
Ez nem egy zöld javaslat, inkább sötétzöld gondolat, balliberális ámokfutás
– teszik hozzá.
Karácsony Gergely kapcsán megjegyzik, a főpolgármester „képes volt még a tavaszi kijárási korlátozásban is dugót generálni a nagykörúton, őszre pedig összeomlott közlekedés, ötletelő kapkodás jellemzi a szabályozásokat.”
Az önkormányzatnak inkább törvényes kötelezettségével, a parkolóhelyek biztosításával kéne foglalkoznia a nagykörúti parkolók megszüntetése helyett, és a metróvonalak meghosszabbítása is szükséges volna
– véli a párt.
A Mi Hazánk Mozgalom szerint az nem kerékpárút-létesítés, ha sárga csíkkal összemázolnak egy főútvonalat, s elveszik a nagykörút felét azoktól az autósoktól, akik súlyos gépjárműadót fizetnek, illetve az üzemanyagot is sok adó terheli, tehát joggal várják, hogy tudjanak kocsival pl. bevásárolni menni vagy gyermekeiket szállítani, illetve a hűvösebb idő közeledtével is felértékelődik a gépkocsik szerepe.
Karácsony sebességkorlátozásának indoklását kifejezetten demagógnak tartják, hogy „senki ne haljon meg közúti balesetben”, hiszen azt csak a közlekedés teljes betiltásával lehetne elérni, és a súlyos balesetek okai eddig is inkább az extrém gyorshajtások voltak, a 100-150-nel száguldozókat nem befolyásolja, hogy 50-es vagy 70-es tábla van kint, csak a szabálykövetők életét keserítené meg a főpolgármester.
A Mi Hazánk szerint a gépjárművek műszaki színvonalának fejlődése, pl. az ABS fékrendszer általánossá válása biztosítja, hogy folyamatosan csökkenjen a balesetek száma. Az autók alacsonyabb sebességfokozatban többet fogyasztanak, tehát a sebességkorlátozás növeli a légszennyezést. A kivonulós szolgáltatások, mint a szerelők díja is növekedni fog, ha egy nap alatt kevesebb helyre jutnak el.
A párt honlapján és utcai standjainál aláírásgyűjtéssel tiltakozik Karácsony Gergely autósüldözése ellen, hogy Budapest kiemelt főútvonalain szüntessék meg az úttestre felfestett kerékpársávokat, ezek helyett lehetőség szerint a mellékutcákban létesítsenek mindenki számára biztonságos bicikliutakat.
Megemlítik a Magyar Autóklub kimutatását, miszerint átlagosan óránként 125-en kerékpároznak a Nyugati pályaudvar és a Corvin negyed között. A gépjárműveknél ugyanez a szám 1700 körül mozog, ennek ellenére mindkét „fél” egy-egy sávon közlekedik.
A számok magukért beszélnek, a helyzet tarthatatlan
– zárja közleményét a Mi Hazánk Mozgalom.
Magyarjelen.hu
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!