Többszörösére emeli Újbuda DK-s vezetése a kerület parkolási díjait, miközben közel tízezer eddig ingyenesen használható parkolóhelyet számol fel, azaz tesz fizetőssé. Novák Előd, a Mi Hazánk helyi önkormányzati képviselője módosító javaslattal tiltakozott a tervezet ellen, ezt a képviselő-testület nem támogatta. A Fidesz képviselői nem vettek részt a tanácskozáson.
Hatszorosára emelik a DK fővárosában az újbudaiak parkolási díjait, és 9000 eddig ingyenes parkolóhelyet tesznek fizetőssé a parkolási maffia lobbija nyomán, miközben a kormányzat a Műegyetem rakparti villamospályák hosszabbításával 300 parkolóhelyet szüntetne meg – ismertette Novák Előd, a Mi Hazánk önkormányzati képviselője, aki jelezte, pártja inkább a trolibuszhálózat bővítését szorgalmazza, mely sokkal olcsóbban megvalósítható, a meglévő közutat tudja használni, a parkolóhelyeket is meghagyva.
Novák Előd közölte, a DK télapója LMBTQ-propagandakönyvet vitt a gyerekeknek, karácsonyra pedig elképesztő díjemeléssel lepték meg az újbudaiakat:
lakásonként az első gépjármű éves parkolási díját a 6-szorosára, a második kocsiét 12-szeresére emelték.
– A képviselő-testület online tanácskozásán a Fidesz képviselői nem vettek részt, módosító javaslatot is csak én nyújtottam be, hogy legalább a Budaörsön működő modell szerint két órát ingyenesen parkolhassanak az ügyeiket intézők, ezzel ugyanúgy távol tartva a kerületet P+R parkolónak használó átutazókat, de nem támogatták javaslatomat, ahogy azt sem, hogy az Újbuda az újbudaiaké elv jegyében legalább minden helyi lakos ingyen parkolhasson a saját kerületében, ha már komoly gépjárműadót és kötelező biztosítást fizetnek, illetve az üzemanyagokat is komoly adók terhelik – mondta a politikus, hangsúlyozva,
bár az önkormányzati törvény kötelezi a helyhatóságokat a gépjárművek parkolásának biztosítására, nem támogatnak semmilyen parkolóhelybővítést,
amit a Mi Hazánk szorgalmaz, mindig csak azok számának csökkentése van napirenden, így például a Bocskai út felújítása során 137 parkoló szűnt meg.
– Újbuda megtelt, a túlépített kerületben ráadásul az önkormányzat parkolóhely-megváltás jogcímen rendszeresen hasznot húz az újépítésű házakhoz előírt kötelező számú parkolóhelyek építésének szabotálásából. Vannak területek, ahol akár 30-40 percet is kell a lakóknak még a parkolási maffia fizetős területén is parkolóhely keresésével tölteniük, mert az önkormányzat fittyet hány a törvényileg előírt kötelezettségére – emelte ki Novák Előd, aki felidézte,
Újbuda történetének legnagyobb korrupciós ügye volt a Kopaszi-gate, most újabb, az 1-es villamossal néhány tíz méterre párhuzamosan járó villamossal is kiszolgálnák ezt a túlépítést, ami a politikusbűnözők és az ingatlanspekulánsok látványos kiszolgálása.
– Az ott engedélyezett tízezer lakás egy kisebb város, aminek felépítését, a kerületbe bepasszírozását lakossági tájékoztatás és érdekegyeztetés nélkül hajtották végre. A XI. kerület nagy lehetőségét az MSZP-SZDSZ-es önkormányzat elkótyavetyélte, Molnár Gyula és Lakos Imre átjátszotta olyan ingatlanspekulánsoknak, akik a Kopaszi gátat pihenő-szórakozó területek helyett egy egész várost építettek fel ott, fejlesztésnek hazudva – hangsúlyozta a Mi Hazánk alelnöke.