– Olvassuk a hírekben, az előzőhöz képest minimálisan kisebb elvárásokkal kötötte meg a Magyar Posta a második hétéves úgynevezett egyetemes szolgáltatási szerződését a magyar állammal tavaly december 29-én. Az idén január elsején hatályba lépett – a postai szolgáltatásokat előíró és szabályzó – megállapodás 2030. december 31-ig lesz érvényben, ugyanakkor minden évben felülvizsgálják és ha kell, módosítanak rajta – írja közleményében Lantos János, a Mi Hazánk esztergomi elnöke, volt postai dolgozó. Folytatás alább.
– További fontos változás, a szerződés több területen nemhogy a szolgáltatások minőségének javítását írná elő, épp ellenkezőleg, enged a színvonalból. Januártól például az előző évek 90 százalékával szemben csak az elsőbbségi levelek 85 százalékát kell kézbesíteni a feladást követő munkanapon. 97 százalékát változatlanul a feladást követő harmadik nap végéig kell kivinni a címzettnek, vagy legalább meg kell kísérelni az átadást – szögezik le.
– Teljesen nyilvánvaló, a társadalom többsége a szolgáltatások minőségének javulását várná el, tekintve, hogy a Magyar Posta általában emel szolgáltatásainak díjain. Ám érdemes megnéznünk az érem másik oldalát, és kiemelnünk, erről a méltatlan helyzetről egyáltalán nem a postai dolgozók tehetnek, sokkal inkább a bankárszellemiségű igazgatóság – mutatnak rá.
– Az, hogy kisebb elvárásokat fogalmaznak meg, semmi másnak nem köszönhető, mint annak, brutális létszámhiánnyal küzd a posta, egész egyszerűen képtelen tartani a vállalt feladatokat – fogalmaznak, majd úgy folytatják, ennek okai pedig továbbra is a következők:
1. Nevetségesen alacsony fizetés, a többségük minimálbérhez közeli összegért, vagy éppen a szakmunkás bérminimumért végzi munkáját, a tavalyi, átlagosan 8 százalékot kitevő emelés ezen vajmi keveset lendített.
2. A munkakörülmények és a szervezés továbbra is elégtelen, sokszor ésszerűtlen döntések nehezítik a gördülékeny munkavégzést.
3. Az „értékesítési terror” még mindig tombol, továbbra is az a lázálom tartja hatalmában a legfelsőbb vezetőket, hogy egy kézbesítőnek vagy ügyintézőnek feladata a pénzügyi termékek direkt értékesítése. Továbbra is irreális tervekkel traktálják őket, verbálisan nyomást gyakorolnak rájuk, nem csoda, hogy nagyon sokan fenti két pontot is figyelembe véve, nem sokáig maradnak a postánál, felmondanak, új munkahely után néznek.
– Ameddig ebben a három pontban nem történik jelentős változás, addig az ebből következő problémák mindvégig fent fognak állni, s a társadalom azt fogja tapasztalni, a Magyar Posta nem végzi megfelelően feladatát – zárják közleményüket.
(Fotó: www.magyar-logisztika.hu)
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!