Az MKB Bank az utóbbi időben tapasztalt új csalási módszerre hívja fel ügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzügyi intézmény ügyfeleitől próbáltak már személyes és banki termékekhez köthető adatokat telefonon megszerezni.
Az MKB Bank szerdai, MTI-nek küldött közleménye kiemeli: a csalók magyar nyelvű telefonhívásai azt a látszatot keltik, hogy a hívás a bankok létező, ügyfélszolgálati hívószámai valamelyikéről érkezett, a csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be.
Telefonon arra hivatkoznak, hogy a hívott személy bankkártyás költéseit elutasították, és ennek okán bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Mint írták, az eddig azonosított telefonhívások alkalmával két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de várhatóan további pénzintézetek nevében is kezdeményezhetnek ilyen hívásokat.
Az MKB Bank felhívta a figyelmet arra, a bankok soha nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat.
fotó:kh.hu
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!