Egy csütörtöki blogbejegyzés szerint a kék-fehér közösségi oldal új algoritmus bevezetését tervezi, mely tovább szelektálná a tartalmakat, ezzel „javítva a felhasználói élményt”.
A „felhasználói élmény javítása” nagyjából olyan kommunikációs lózung lehet, mint az „innovatív” szó, amit minden új kütyüre, vagy funkcióra ráhúznak, hogy eladhatóbbá tegyék.
Nagy valószínűséggel egy ilyen kommunikációs trükknek lehetünk tanúi most is, hiszen a Facebook deklarálta, valódi célja a politikai posztok, illetve a „megosztó tartalmak” kiszorítása a hírfolyamunkból, hogy helyüket „inspiráló tartalmak” vegyék át.
A Facebook globális több visszacsatolási lehetőséget vezet be, hogy kiderítse mit látna szívesen a közönség a szolgáltatás központi tartalmi csatornájában. A cég állítása szerint:
az emberek kevesebb politikai tartalomra és több vidámságra és inspirációra vágynak.
Ennek érdekében a cég most azon dolgozik, hogy a „dühítőnek” jelölt tartalmakat az algoritmusok teljesen kiszorítsák az életünkből. Hiszen ha valamiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik. Vagyis hírek, politika és releváns információk helyett a jövőben még több üres, semmitmondó képet, cicás videót, vagy ócska celebek reggelijét láthatjuk majd a hírfolyamunkat görgetve.
A történet másik olvasata, hogy hiába van nagy mennyiségű követője egy hírportálnak, vagy politikai pártnak, az algoritmus miatt ezek töredékéhez tud eljutni csupán, ezért folyamatosan fizetnie kell majd a Facebooknak oldala és bejegyzései hirdetéséért, ha el akarja érni az embereket.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!