– A Fat Tire Torched Earth Ale megmutatja, hogy milyen az íze a klímaváltozásnak: olyan, mint a legpocsékabb alapanyagokból készült söré – írja a igenyesferfi.hu portál.
– A klímaváltozás nemcsak azt jelenti, hogy a kiszámíthatatlan időjárás miatt épp a nyaraláskor fog esni az eső, vagy rövidebb lesz a síszezon. Az élet minden területére hatással lesz, a vízellátástól kezdve egészen az élelmezésig. A kiszámíthatatlan időjárás ugyanis azon túl, hogy neked bosszúságot okoz, nagyban meghatározza, hogy milyen minőségű és mennyi élelmiszer terem a földeken. Valószínűleg azt már te is hallottad, hogy olyan egzotikus alapanyagok is veszélybe kerültek emiatt, mint a csoki és a kávé, de más italok is veszélyben vannak, így például a bor és a sör.
Egy cég most a komoly problémát könnyed és közérthető formában próbál eljuttatni az emberekhez: a Fat Tire Torched Earth Ale szándékosan rossz minőségű alapanyagokból készít pocsék ízű sört, mert lehet, hogy a jövőben már csak ez áll majd a gyártók rendelkezésére a klímaváltozás miatt
– indokolnak.
A coloradói New Belgium Brewing az április 22-i Föld Napja alkalmából mutatta be ezt a sört, ami a Fat Tire nevű sörük spinoffja. A Torched Earth Ale-hez füstös malátákat használtak, annak érdekében, hogy utánozzák a tűzvészek vízellátásra gyakorolt hatását, majd olyan szárazságtűrő gabonákat kevertek hozzá, mint a köles és a hajdina, amelyek elérhetőbbek lesznek a száraz jövőben, mint az árpa. Végül a szokásos komló helyett a New Belgium a mindenütt megtalálható pitypang mellett a csomagolt komló-kivonatot választotta, hogy bemutassa, milyen olcsóbb és alacsonyabb minőségű alternatívák léteznek a sörfőzésben.
Ennek eredményeként olyan sört kaptak, amely egy sötét, keményítős folyadék füstös aromákkal. “Valószínűleg nem nyerünk majd díjakat, de kiemeljük a klímaváltozás tétjét a sör szerelmeseinek” – írta a sörfőzde. A “különleges” sört csak április 22-én kóstolhatták meg a bátor jelentkezők, de az ötlet zseniális, hiszen a férfiakhoz könnyedén el lehet jutni a sörön át, így talán ők is nagyobb figyelmet szentelnek a problémának (a felmérések szerint főként a nőket érdekli jelenleg ez a téma).
További érdekesség, hogy tavaly a Fat Tire lett Amerika első karbonsemleges söre, és a szándékosan ihatatlan ízű sör folytatja ezt a sort. „Ha nincs klímaterved, nincs üzleti terved” – mondta a New Belgium vezérigazgatója, Steve Fechheimer a közleményben a Food & Wine értesülései szerint.
– Az agresszív fellépés, hogy megoldjuk a klímaválság problémáját nemcsak egy sürgető környezeti és szociális szükségszerűség
– hanem kérdés nélkül az út olyan cégek számára, amelyek a hosszú távú részvényesi érték megteremtésére, és az olyan riválisokkal való versenyre fókuszálnak, mint Kína, továbbá jól fizető munkahelyek megteremtésére törekszenek belföldön. Közepes méretű vállalkozásként a New Belgiumnak csak közepes méretű hatása lehet. Több nagyobb vállalatra is szükségünk van a változáshoz – fejtik még ki.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!