Az elmúlt években a szélsőliberális propaganda olyan fokozatra kapcsolt, hogy kevés kivételtől eltekintve gyakorlatilag nézhetetlen minden, amit az amerikai filmipar kiokád magából. Az új Gyűrűk ura feldolgozás akár külön írás tárgya lehetne, de szerencsére a franchise olyan kőkemény, összetartó rajongói táborral rendelkezik, hogy ők képesek megvívni a saját harcukat az irányított média, és a filmipar propagandistái ellen. Nem úgy a képregényrajongók, melyek torkán bármit le lehetett nyomni. Legalábbis eddig.
Új, felerősödni látszó tendencia, hogy a rajongók végre a sarkukra állnak, és hangot adnak azon véleményüknek, amit a „woke” őrületről, és az erőltetett „sokszínűségről” gondolnak. Nem csak a Netflix, de a Disney is egyre gyakrabban tapasztalja, hogy legújabb alkotásait a földbe pontozzák a dühös rajongók.
A stúdióknak persze meg se fordul a fejében, hogy esetleg a silány történettel, az erőltetett identitáspolitikával, az indokolatlan „LGBT-szállal”, vagy az értékelhető fehér karakterek likvidálásával van a probléma. Elképzelni se tudják, hogy a főleg fehérekből álló előfizetőiknek miért nem tetszik a család-, és fehérellenes, feminista propaganda. Szerintük, és az irányított média szerint is egyszerűen arról van szó, hogy a „bigott”, „maradi” társadalom egyszerűen képtelen elfogadni és megérteni a „fejlődést”.
A média és a stúdió által igen erősen promótált She-Hulk esetében már ki is jelentették,
nem az alkotással van a baj, hanem a rajongókkal, mivel a negatív értékelés főleg 30 fölötti fehér férfiaktól származik.
Ezzel szemben pozitív értékelést főleg nőktől, és fiatal férfiaktól kapott a sorozat, ami egyébként tökéletesen mutatja, bizony beérni látszik az ifjúság teljes kiherélése átnevelése.
A „nőgyűlölő” fehér férfiak többségének egyébként még csak nem is azzal volt a baja, hogy a sorozat főszereplője egy nő, hanem hogy tele van szélsőliberális propagandával, a forgatókönyv pedig silány.
Egy szélsőliberális hozzászóló igazi bölcsészkaron végzett szociológusként diagnosztizálta a probléma gyökerét, a „sérülékeny” és „bigott” „mérges, heteró fehér fiúkat”. A „fiúk” megnevezés kissé zavaró lehet, hiszen pont a – gyakran saját szexualitásukban is bizonytalan, liberális, progresszív – fiatal fiúk pontozták fel a főleg 40-es éveiben járó, egyedülálló, karrierista nőknek szóló sorozatot.
A szélsőliberálisok ráadásul egy mozgalmat is szerveztek a „negatív értékelések ellensúlyozására”, melynek lényege, hogy minden epizódra azonnal 10-est adnak, így húzva fel a sorozat értékelését.
A liberális média igyekszik azzal takarózni, hogy a fizetett kritikusoknak tetszett a She-Hulk, ami egyértelműen azt jelenti, az alkotás remek, a rajongók nem értenek hozzá, csak úgy, mint a Ms. Marvel, az Obi-Wan Kenobi sorozat, vagy az Eternals esetében. Hozzátették, nem értik, miért nem tetszik a képregényrajongó ’30 fölötti fehér férfiaknak a sorozat.
S noha egyre dühösebbek a rajongók, egyre többször adnak hangot elégedettlenségüknek, a Marvel közölte, esze ágában sincs változtatni az irányvonalon. A közelgő filmeket és sorozatokat látva, ezt komolyan is gondolják. A normális fehér férfiak Marvel Univerzuma Thanossal együtt szállt a sírba az End Game-ben (mondjuk a szériát ajánlatos inkább az Infinity Warral abbahagyni), ami utána jön azt élvezzék a feketék, a mindenféle szexuális kisebbségek, meg a feministák. A profit jól láthatóan régóta nem érdekli a filmipart, a lényeg az üzenet, de arra értelmes ember nem kíváncsi.
Irányi Dániel
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!