2014-ben mintegy 200 millió eurós (akkori árfolyam szerint 60 milliárd forint) beruházással építette fel nyíregyházi gyárát a LEGO Magyarországon. Az esemény olyan jelentőségű volt, hogy a multikért rajongó miniszterelnök, Orbán Viktor se hagyhatta ki, aki még beszédet is mondott a megnyitó alkalmából.
Az elmúlt években bizonyossá vált, hogy a magyar emberek képesek olyan színvonalon dolgozni, ami a Lego minőségi követelményeinek megfelel
– jelentette ki Orbán Viktor az alapkőletételen. Éppen csak azt nem tette hozzá, hogy kormánya jóvoltából ezt a minőségi munkát negyedannyiért kénytelenek végezni a magyar emberek, mint dán kollégáik.
A nyugati céggel jött a nyugati propaganda is
Mint azt már megszokhattuk, manapság a cégek nem csak termékeket, hanem politikai üzeneteket is árulnak. Nincs ez másképp a LEGO esetében sem, mely kifejezetten a gyermekeket célozza. 2019-ben például piacra dobták a New York-i vonaglás makettjét, hogy a gyerekszobába is becsempésszenek egy kis „sokszínűséget”. Volt ott minden, amit csak kell egy kisgyerek fejlődéséhez: unikornisok, bizarr kosztümök, szivárványos lobogók.
Két év érzékenyítés után pedig maximum fokozatra kapcsolt a propaganda: azonosnemű „párokkal” köszöntötték a Valentin-napot, majd piacra dobták az első nyíltan „pride kollekciót”, mely a „Mindenki szuper!” névre hallgatott, és a színesek mellett a „transz közösséget”, valamint az „LGBT-embereket” ünnepelte.
A fekete és barna színeket mindenképpen használni akartuk a készletünkben, hogy az LGBTQ+ közösség sokszínűségét képviseljük. A világoskék, fehér és rózsaszínt a transzneműek támogatására és felkarolására használjuk. A lila drag queen-t az én kívánságomra tettük hozzá, ami egy egyértelmű kikancsítás az LGBTQ+ közösség ezen ragyogó csoportjához
– magyarázta a készítő. Tehát senki se értse félre, a fekete, és a barna figura a színeseket reprezentálja, a fehér viszont még csak véletlenül sem az európai embert jelenti, hanem a „transz” zászló egyik sávja. Hiszen a „sokszínű” világban nincs helye a fehér embernek.
Majd ugyanebben az évben bevezették a „gendersemleges” játékokat, vagyis innentől kezdve nem lehet „fiús” és „lányos” kategóriába sorolni a cég termékeit, mivel szerintük az „sztereotip”.
A mi feladatunk most az, hogy bátorítsuk azokat a fiúkat és lányokat, akik nem a “hagyományosan nekik való” játékokkal szeretnének játszani
– jelentette ki a Lego marketingvezetője, Julian Goldin.
Ezt a lépést még Madeline Di Nonno, a nemek közötti egyenlőséggel foglalkozó Geena Davis Intézet vezetője is üdvözölte. Ez egyébként külön mókás, hiszen az Intézet által hangoztatott „nemi egyenlőség” náluk egyáltalán nem érvényesül, hiszen a vezetőségben nem csak totális nőuralom van, de egyetlen fehér férfit sem fogadtak be maguk közé. És ezek követelnek sokszínűséget, meg egyenlőséget.
Hogy ez miért fontos a mi szempontunkból? Hát azért, mert 2021-ben kommunikációs szinten igencsak bekeményített a kormány, és „felvette a harcot” a nyomuló szivárványos propaganda ellen. Orbán Viktor határozottan kijelentette: „itt nincs tere az LMBTQ-őrületnek”. Hozzátette, ha a nyugatiak egy posztkeresztény, posztnacionális világban akarnak élni, az az ő dolguk, de itt még megvédjük a keresztény értékeinket, és nemzeti hagyományainkat. Kiemelte a családokat, és gyerekeket, akik különösen ki vannak téve ennek a veszélynek.
Nos, a gyermekeket majd 24 óráig védte meg Orbán Viktor, ugyanis alig telt el egy nap a miniszterelnök hangzatos szólamai óta, Szijjártó Péter már be is jelentette:
a Lego állami támogatással 53 milliárd forintból bővíti a nyíregyházi üzemét.
A propagandájával kifejezetten gyermekeket célzó cég nyíregyházi gyára bővítését 6 milliárd forinttal támogatja a magyar kormány. 2021-ről beszélünk.
Jellemző, hogy ezt a pénzt sem az értelmetlen lezárások miatt bajba jutott magyar vállalkozások kapták. Az adófizetők pénze ismét egy külföldi nagyvállalat zsebében landolt.
A minisztertől mellesleg megtudhattuk mennyire örül a külföldi cégek beözönlésének, hiszen ezek azt bizonyítják, hogy itthon minden adott a magas szintű termeléshez.
„Ebben a rendszerben a korszerű technológiát alkalmazó vállalatok, a magyar munkavállalók teljesítménye, a fejlett infrastruktúra, és a támogató gazdaságpolitika éppen olyan tökéletesen illeszkednek egymáshoz, mint a legókockák” – fogalmazott. Nyilván semmi köze sincs a „versenyképes” magyar bérekhez, melyekkel lassan már Indiát és a Balkánt is alá tudjuk licitálni.
2022-ben sem állnak le
Idén a LEGO egy szinttel feljebb lépett, és kiszervezte a „prájd” propagálását az „LGBT-közösségnek”, hogy egy közülükvaló tervezze meg az „ünnepre” piacra dobott LEGO szettet, mert a cég szerint egy „qeer” adhatja át igazán, milyen is a „mások” életérzése.
„Emlékszem, hogy felnőve szégyenérzetem volt, mintha valami baj lenne velem, vagy azokkal a dolgokkal, amikre vágyom, amiket akarok. Ez a projekt azért fontos, mert lehet, hogy van olyan interszexuális személy, aki szeret LEGO-ból építkezni, és ez segíthet neki abban, hogy lássa magát ábrázolva. Számomra jelentős változást jelentett volna, ha láthattam volna viszont magamat a médiában és a kultúrában megjelenő történeteken keresztül” – nyilatkozta Pidgeon Pagonis interszex aktivista (bármi legyen is az), a projekt egyik résztvevője.
De mi volt a „nemzeti-keresztény” magyar kormány válasza a cégnek, mely egyértelműen gőzerővel tolja azt a propagandát a gyermekeknek, mely ellen kormányunk (szavak szintjén) harcol?
A magyar adófizetők pénzéből újabb 5,8 milliárd vissza nem térítendő támogatást biztosít a LEGO-nak a 2022-es gyárbővítésre.
Ezt Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára jelentette be. Vagyis lesz miből legyártani Nyíregyházán a gyermekeknek a szivárványos propagandát, mindezt a „családbarát” kormány, és az általa hozott „gyermekvédelmi törvény” védőszárnyai alatt.
Van, amiben nagy az egyetértés
A LEGO, csakúgy mint a legtöbb nyugati cég az „egyenlőség” és „sokszínűség” jegyében megkezdte a fehér férfiak kigyomlálását a soraiból, helyüket színesekkel és nőkkel töltik fel. Jelenleg még csak 41 százalék a vezető pozíciókban elhelyezkedő nők aránya, ezt 10 éven belül 50-re akarják emelni. Ami viszont azt jelenti, hogy bizony 9 százalék férfit el kell távolítani, mert jelenleg nincs üres szék. Azokat meg kell teremteni. Ez a folyamat pedig kísértetiesen rezonál a kormány legújabb tervezetére, melyben deklarálják:
fokozottan kell törekedni a nők, hátrányos helyzetűek, és etnikai kisebbségek megjelenítésére.
Vagyis a „magyar” kormány is előnyben részesítené a mindenféle kisebbségeket a magyar többséggel szemben. Egy ilyen javaslatot kritika nélkül megszavazna bármelyik nyugati kormány, hiszen tökéletesen egybecseng az általuk elképzelt „Új Európa” víziójával. Innen már csak egy lépésre van a kötelező kvóta bevezetése. És ez lenne a nemzeti kormány?
Hogy fér össze a „keresztény-konzervatív” értékrenddel?
Az eset kapcsán megkerestük a Külgazdasági és Külügyminisztériumot. Többek között arra voltunk kíváncsiak, mennyiben fér össze a kormány által hangoztatott „családvédelemmel”, és „keresztény-konzervatív értékrenddel” az olyan cégek támogatása a magyar adófizetők milliárdjaival, mint a LEGO? Cikkünk megjelenéséig azonban nem érkezett válasz.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!