Nógrád vármegye az egyetlen olyan megye, amelynek székhelyét vasútvonal nem köti össze Budapesttel, pedig nem mindig volt ez így a szomszédos megyék esetében. Ez a 21. században már nem lenne olyan ördöngős dolog- mondta a Mi Hazánk alelnöke napirend utáni felszólalásában.
Dócs Dávid emlékeztetett, hogy turisztikai és gazdasági szempontból szintén érdemes lenne megvizsgálni az Ipolyság és Drégelypalánk összeköttetését, mert ennek eredeti célja az lett volna, hogy a két tájat egyesítse, lévén, hogy ezek a Trianon előtti Magyarországon egy egységet képeztek. A vasúti pálya visszaépítésével rengeteg kamionnyi áru közlekedhetne ismét, tehermentesítve az amúgy is rossz állapotban lévő közutakat- érvelt.
1963-ban katonapolitikai okokra hivatkozva szedték fel a síneket, de azóta mindkét település vezetője megkereste a visszaállításra vonatkozó igénnyel Lázár Jánost.
Az országgyűlés jegyzője felhozta, hogy Orbán Viktor és az akkori szlovák miniszterelnök már 1999-ben egy elvi megállapodást írtak alá, amely kimondta, hogy Ipolyság és Drégelypalánk között újraépítik ezt a felbontott vasútvonalat. Így tehát már a 2019-es kormányhatározat ellenére 25 éves mulasztásról beszélhetünk.
Dócs Dávid értékelése szerint ez a felvidéki és a közelben élő anyaországi magyarság életminőségét és nemzeti összetartozásának megélését egyaránt segítené.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!