Olybá tűnik, a fizetésünkre kivetett rekordadók, és az európai szinten is kiemelkedő, termékeinkre elhelyezett áfakulcs sem hoz elég bevételt az államkasszába, így a kormány újabb fronton sarcolná a magyar embereket. Ezúttal az Építési és Közlekedési Minisztérium írná át az útdíjak szabályait – a tervezet pénteken került fel a kormány honlapjára, adta hírül a 24.hu.
A hatásvizsgálatban a minisztérium 150 milliárd forint pluszbevétellel számol.
Kibővül a díjköteles útszakaszok listája. Az eddigiek mellett díjkötelessé válik:
- az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz,
- az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,
- az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza,
- az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között,
- az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig,
- és az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.
Az autóbuszokra a jövőben nem kell e-matricát venni.
Ezen felül átalakítják a 3,5 tonna feletti teherautók útdíjainak szabályozását is. Bevezetésre kerül a külsőköltség-díj. Ezt a levegő- és a zajszennyezésre, valamint a szén-dioxid-kibocsátásra hivatkozva kell fizetni (valójában már a most érvényes, 2013-ban elfogadott útdíjtörvény lehetővé teszi azt, hogy kivessék, de az útdíjak pontos mértékét szabályozó rendelet eddig 0 forintban határozta meg a mértékét).
Ezt a költséget az alapján határoznák meg, hogy milyen környezetvédelmi besorolású, illetve hány tengelyes a jármű, valamint hogy települések közötti vagy külvárosi úton halad-e.
A teherautók útdíja a gyorsforgalmi utakon kicsit csökken, a főutakon viszont nő január 1-jétől.
Kiemelt képünk illusztráció
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!