A magas gyártási és szállítási költségek, valamint az anyaghiány húzza meg az abroncsgyártók árait. Az ukrajnai háború miatt további emeléseket jelentettek be.
Aki idén tavasszal szeretne új nyári gumira váltani, annak sokkal mélyebben kell a zsebébe nyúlnia. A magas gyártási és szállítási költségek, valamint az anyaghiány befolyásolja a gyártók által felszámított árakat, amint azt a német Szövetségi Gumiabroncs-kereskedelmi és Vulkanizáló Kézműves Szövetség (BRV) kifejti. Az ukrajnai háborúra való tekintettel további emeléseket is bejelentettek, „amelyek egy része kétszámjegyű tartományba esik”.
Michael Schwämmlein, a BRV műszaki igazgatója szerint az abroncsgyártók fokozatosan emelték áraikat az elmúlt néhány hónapban a nyersanyag-, energia- és szállítási költségek meredek emelkedése miatt. „A beszerzési helyzet romlott egyes nyersanyagok, például a korom vagy a szintetikus gumi ellátási szűk keresztmetszete miatt.” Ezt a vásárlók is érezni fogják: pusztán üzleti okokból a kereskedőknek is módosítaniuk kell az áraikat.
Az Alzura Tyre24 platform elemzése szerint februárban és márciusban átlagosan bő 15 százalékkal nőttek a gumikereskedők és a szervizek beszerzési árai a tavalyi év azonos időszakához képest. Az árak már tavaly átlagosan 6,5 százalékkal emelkedtek.
A legnagyobb német gumiabroncsgyártónál, a Continentalnál nem lehet általános megállapításokat tenni a gumiárak alakulásáról – írja a német honlap. A termelési költségek változása – például az emelkedő alapanyagárak miatt – azonban nem kerülhető el. „A regionális adottságoktól függően egyedileg döntünk a szükséges árkorrekcióról”.
A Continental szóvivője szerint az európai gumiabroncsgyártás ellátási helyzete jelenleg romlik „a bevezetett szankciókra és a logisztikai szűk keresztmetszetek súlyosbodására tekintettel”. „Ennek megfelelően megfelelő készenléti terveket aktiváltunk, amelyek tartalmazzák a készenléti készleteket és az alternatív beszállítókat.” A termelés jelenleg az európai gumiabroncs-gyárakban folytatódhat.
Az emelkedő árak azonban jelenleg meglehetősen lecsökkent kereslettel párosulnak. Bár még nagyon korai a gumicsere szezon értékelése, az első számok bizonyos vásárlási vonakodásra utalnak – mondja Schwämmlein. De ez még változhat. Főleg a közelmúltban leesett havazásra való tekintettel előfordulhat, hogy egyes ügyfelek húsvét utánra halasztják a cserét.
(autoszektor.hu)
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!