Egy kis hó, s máris egy óra alatt kettőt késnek a vonatok Budapest és Vác között, akár a szobi, akár a vácrátóti vonalat nézzük.
A Mi Hazánk Mozgalom már korábban is felhívta a figyelmet a MÁV-val kapcsolatos problémákra, a létszámhiányra, a dolgozók alulfizetettségére, a késésekre. Ez utóbbit rendre megerősíti a MÁV is, ám rossz idő esetén a helyzet valóságos katasztrófává válik (főleg az utasok számára).
Egy kis hó, s máris egy óra alatt kettőt késnek a vonatok Budapest és Vác között, akár a szobi, akár a vácrátóti vonalat nézzük. A veresegyházi állomáson már több vonat rostokol, „a pikírt hangosbemondó jelentette, hogy a váltók beragadtak, nincs ember a takarításukra”.
A lelkes utasok közül már akadt is jelentkező, aki kitakarítaná a beragadt váltót, de közölték vele, hogy a sínek közé csak vizsgázott ember mehet, úgyhogy hiába a lelkes önkéntes felajánlkozása, a vonatok csak vesztegelnek tovább.
A Mávinform hivatalos tájékoztatása szerint négy vonalon, a Budapest–Vác–Szob, a Budapest–Vácrátót–Vác, a Budapest-Lajosmizse és Budapest–Cegléd–Debrecen–Záhony vonalon is 30-60, esetenként 60-80 perc késésre kell számítani, ami azért különösen bájos, mert például Budapest és Vác között a menetidő elméletben rövidebb egy óránál.
A Mávinform annyit közölt még, hogy „a Nyugati pályaudvaron a havazás miatt nehézkes a váltóberendezések kezelése”, illetve azt is, hogy az éjjel nem sikerült befejezni egy váltó és egy kitérő vágány éjszakai karbantartását a Nyugatiban.
(444.hu nyomán)
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!