daextlwcn_print_scripts(false);

A RACE-001-es rendszámú, csaknem 700 lóerősre tuningolt Mercedes sofőrje egy 26 éves, szabályosan közlekedő kerékpáros gázolt halálra tavaly július elsején az Árpád hídon, miközben egy spontán kialakult versenyben vett részt két BMW-vel. A sportautó sofőrje ellen egyelőre nem emeltek vádat, és a bíróság döntése értelmében szabadon mozoghat a fővárosban – írta meg a 24.hu.

Napra pontosan egy éve, 2023. július 1-je hajnalán történt az a tragikus baleset, amelynek során egy Mercedes letarolta a szalagkorlátot az Árpád hídon, és halálra gázolt egy ott szabályosan közlekedő kerékpárost.

A rendőrség következtetése szerint a halálos balesetet egy spontán kialakult verseny miatt következett be, melyben a Mercedes mellett két BMW vett részt, és mindhárom jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt. A hajsza során a csaknem 700 lóerősre feltuningolt Mercedes sofőrje elvesztette uralmát a járműve fölött, és a szalagkorlátot átszakítva belerohant a kerékpárúton bicikliző 26 éves férfiba, aki ennek következtében kettős végtagvesztést szenvedett, és a kórházba szállítása után meghalt.

A történtek után a Magyar Kerékpárosklub számos civil szervezettel együtt megemlékezéssel egybekötött tüntetést szervezett a biciklisek és gyalogosok védelméért.

Mindig a vétlenek halnak meg a balesetekben – fotó: 24.hu

A magyar jog és “igazságszolgáltatás” működését tökéletesen reprezentálja, hogy a RACE-001-es rendszámú sportautó 34 éves sofőrjét nem sokkal később letartóztatták, ám már tavaly októberben szabadult a börtönből, és bűnügyi felügyeletbe került nyomkövetővel a lábán.

A 24.hu értesülései szerint azóta még ezen is enyhített a bíróság. Mindössze annyit várnak el a gázolótól, hogy ne hagyja el Budapest közigazgatási határát. Ez annyit tesz: szabadon mozoghat a fővárosban, még ha a nyomkövetőt továbbra is viselnie kell.

A Fővárosi Főügyészség fellebbezett a döntés ellen. A lap megkeresésére közölték azt is, hogy az ügyben még folyamatban van a nyomozás, tehát még vádemelés sem történt. Jelenleg két gyanúsított van: a Mercedes sofőrje, akit halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével, a versenyzésben résztvevő egyik BMW sofőrjét közúti baleset gondatlan okozásának vétségével gyanúsítja a rendőrség. Utóbbi gyanúsított szabadlábon védekezik.

Sajtóértesülések szerint a vádemelés előtt még azt is vizsgálják a hatóságok, hogy a BMW-sofőr magatartása okozott-e tartós károsodást a versenyben elől haladó Mercedes vezetőjének. A társadalmat megrázó balesetről a rendőrség videót is közölt, melyen látható, hogy a Mercedes felborult az ütközés után, és körülbelül 70 métert pörgött a tetején, végül a két mögötte érkező BMW közül a másodikba csapódott bele.

Az igazságügyi szakértői vélemény alapján a Mercedes legalább 137 kilométer/órával haladt, noha csak 70 kilométeres sebesség megengedett a hídon. Azt is megállapították, hogy az autó menetstabilizátora ki volt kapcsolva.

Jelenleg annak a vizsgálata még zajlik, hogy vajon a feltuningolt autók közül bármelyik esetében felmerül-e, hogy illegálisan növelték az autó teljesítményét. A 34 éves Mercedes-sofőr beismerte bűnösségét, ám azt tagadta, hogy versenyeztek volna. Ő azt állította, csak azért gyorsított fel, mert túl közel ért hozzá a mögötte gyorsan érkező BMW.

A Mercedest vezető férfi egyébként már máskor is balesetezett, 13 büntetőpontja volt. Ennek azért van jelentősége, mert ez az a pillanat, amikor a nyilvántartást vezető hatóság értesíti a járművezetőt, hogy a pontjainak száma kritikus szintet ért el, és tájékoztatja a pontok csökkentését eredményező önkéntes utánképzés lehetőségéről, egyben figyelmezteti a felső pontérték elérésének következményeire is. Ez alapján a Mercedes sofőrjét már értesíteni kellett, hogy ha nem vigyáz, azt a jogosítványa bánja. Végül egy ember élete bánta.

Sokatmondó adat, hogy a járműnyilvántartás szerint az egyedi rendszámú E63 AMG S típusú Mercedes gyárilag 450 kilowatt, vagyis 612 lóerős teljesítményű, ami alig marad el a Forma-2-es bajnokság versenyautóinak teljesítményétől. Ráadásul a rendőrség közlése szerint az autót teljesítményét 690 lóerőre tuningolták fel.

A közel négyezer köbcentis, V8-as biturbó motorral szerelt járművet 2018 nyarán helyezték forgalomba Magyarországon. A közösségi oldalak tanúsága szerint az autó sofőrje legális gyorsulási versenyeken is részt vett. A szélsőliberális közösségi oldalon, a Redditen, egy felhasználó tett közzé egy fotót a szürke Mercedesről, ami egy tököli gyorsulási versenyen készült. Az E63 AMG S típust a vezess.hu stábja is tesztelte 2016 végén. Az autót úgy jellemezték, hogy az olyan, mint „egy zongorahúrra helyezett dinamitrúd, ami minden pillanatban arra vár, hogy meggyújtsuk a kanócot.”

Kiemelt kép: Mihádák Zoltán / MTI

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);