daextlwcn_print_scripts(false);

Mint ismert, az üzemanyag-ársapka miatt nagyon nehéz helyzetbe kerültek a kisbenzinkutak Magyarországon. A kormány ugyan azt ígérte, hogy segítségükre siet, ám a valóság eddig igencsak más képet fest. A múlt hét folyamán Dúró Dóra, a Mi Hazánk országgyűlési képviselője is szóvá tette a dolgot. 

Mint fogalmazott, nagyjából 1000 magyar vállalkozásként működő kisbenzinkút van hazánkban, akik a túlélésért küzdenek, miközben a Mol rekord nyereséget könyvelhetett el. Nem elég, hogy a kisbenzinkutak az eladott üzemanyagon alig keresnek, de most már a szállítási költségeket is nekik kell viselniük, valamint a megemelkedett rezsiárakat is ki kell termelniük. Egyre több hírt lehet arról is hallani, hogy az ígéretekkel ellentétben a kormány által korábban ígért támogatások kifizetése nem halad. Vitályos Eszter államtitkár válaszában viszont azt állította, minden a legnagyobb rendben, “folyamatosak a kifizetések”.

Csakhogy a valóságban ez nem így van, állítja a Független Benzinkutasok Szövetsége.

– Még mindig megoldatlan a kisbenzinkutak helyzete, mivel sokan még nem kapták meg a jogszabályban meghatározott kormányzati támogatást, emiatt arra kell számítani, hogy a kutakon készlethiány lép fel a hatósági áras termékekből – fogalmaznak.

A közleményben azt állítják, hogy a készlethiányt csak úgy tudják egyensúlyba hozni a szabályozás által rájuk erőltetett nyitva tartással, ha napi szintű mennyiségi korlátozást vezetnek be. Hozzáfűzik, az FBSZ tagsága üdvözölte a kormány által ígért támogatásokat, november elején azonban még mindig jelentős azok száma, akik nem kaptak semmilyen pénzt, emellett olyanok is vannak, akik a támogatóokiratot ugyan megkapták, de a pénzt még nem.

Ráadásul információink szerint még nincs döntés a IV. negyedév hónapjaira szóló támogatásról, annak ellenére, hogy a támogatásokról szóló 1117/2022 (III.5.) Kormány határozat 2. pont ae) alpontja értelmében a támogatást előlegként kellene kifizetni.

Bezárások is jöhetnek

Van, ahol már nem csak arról van szó, hogy készlethiány lép fel, hanem egyenesen be is kellett zárniuk. Ilyen hely Bélapátfalva is, amely hivatalosan városi státuszban van. Helyi értesüléseink szerint végleg bezárt az ott lévő kisbenzinkút, így a település üzemanyagellátás nélkül maradt.

Emlékezetes, az volt a vállalás, hogy a bezárt kutakat a MOL majd megvásárolja, de semmi ilyen nem történt, nem nyitották újra, s nem is vették meg.

Tudni érdemes, Bélapátfalvától mintegy 8 kilométerre helyezkedik el Szilvásvárad, ahol egy MOL-kút üzemel. Helyi forrásunk szerint kétségtelenül ez az oka, hogy nem kezdtek semmihez a tönkrement kiskúttal, “bár ezt nyilván soha nem fogják bevallani”.

Jelen pillanatban az a helyzet, hogy Egertől Szilvásváradig nincs egy benzinkút sem 40 kilométeres körzetben. Eger és Szilvásvárad között Bélapátfalván túl található tucatnyi falu is. Nyilván nem egyedi esetről van szó, országszerte hasonló bezárások várhatóak.

(Fotó: Csömör Hírek)

Twitter– és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);