A Dacia újdonsága az ígéretek szerint a Volkswagen e-up!-nál, a Smart EQ Fortwo-nál és a Skoda Citigoe iV-nél is kedvezőbb árú lesz.
Az aktuális szabályozások értelmében az autógyártóknak az Európai Unióban értékesített új személyautók esetében 2020-tól kilométerenként mintegy 95 grammos CO2 flottaátlagot kell hozniuk, ellenkező esetben pedig igen komoly pénzbüntetést kell fizetniük. Ezt az átlagot csak és kizárólag hibridek és villanyautók révén lehet hozni, és emiatt többek közt a Renault olcsó román márkájának, a Daciának is kényszerűen nyitnia kell a villanyosítás fel.
És most meg is érkezett az első tisztán elektromos hajtásláncú Dacia, a Spring Electric.
A villany-Dacia nem más, mint a Kínában tavaly leleplezett Renault City K-ZE európai változata. A fiatalos külsejű kompakt szabadidőautó 3,73 méter hosszú, 1,58 méter széles, 1,48 méter magas és 2,42 méteres tengelytávolságú.
A full LED-es világítású újdonság részletes specifikációit egyelőre sűrű homály fedi, a gyártó egyelőre csak annyit árult el, hogy a WLTP-szabvány szerinti hatótávolság 200 kilométer magasságában alakul.
A 26,8 kWh kapacitású akkumulátorral és 43 lóerős villanymotorral szerelt Renault City K-ZE legolcsóbb változata Kínában alig több, mint 2,5 millió forintba kerül.
Az európai változat ennél várhatóan kicsit többet tud majd és többe is fog kerülni, mindenesetre a gyártó azt ígéri, hogy a kereskedésekbe 2021 elején megérkező Dacia Spring Electric Európa legolcsóbb villanyautója lesz.
Mivel az eddigi legolcsóbb elektromos autó az 1,5 millió forintos állami kedvezmény levonását követően mintegy 5 millió forintba került hazánkban, a Dacia villanyautójának ára 5 millió forint alatt kell, hogy maradjon.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!