daextlwcn_print_scripts(false);

Foghíjas padsorokkal, álmos hangulatban kezdődött a parlamenti munka és talán az azonnali kérdésekig ez így is maradt volna, ha dr. Apáti István még napirend előtt nem rázza fel a házat a Szabolcs vármegyében kialakult áldatlan állapotok ismertetésével. 

Apáti István egy esettanulmány keretén belül mutatta be, hogy március elsejétől hogyan ment tönkre választókerületében a korábban még viszonylag jól működő egészségügyi, ügyeleti ellátás. A fehérgyarmati járáson túl erre biztosan mondható, hogy országos probléma – jegyezte meg a Mi Hazánk képviselője.

A politikus elmondta, hogy egészen márciusig ezen a területen biztosított volt a hét mind a 168 órájában az ügyeleti ellátás és a háziorvosi ellátás, de mostanra csak hétköznapokon 8 és 16 óra között van háziorvosi ellátás, ügyelet pedig csak ezt követően 22 óráig. Ráadásul egészen reggel 8 óráig csak egyetlen egy mentőautó áll rendelkezésre és ezzel kellene ellátni 26 települést.

Összesítve a hét 168 órájából csak 86 órában biztosított az ellátás, ezen azonnal változtatni kell, különösen azért, mert itt a csengeri körzetben a legjobb helyzetből sikerült a legrosszabba kormányozni az egészségügy hajójának vitorláját.

“Érthetetlen, hogy miért rombolták szét azt, ami 28 évig működött”

-bosszankodott a Mi Hazánk alelnöke.

“Arra kérném önöket a kompromisszumkeresés jegyében, hogy állítsák vissza az eredeti állapotot, mert a szatmári emberek meg tudják szervezni a saját életüket, az állam felelőssége a mentőautók felszerelése és a rohammentők biztosítása lenne”

-tette hozzá, páratlan és emberi ésszel felfoghatatlan optimizmussal külön kiemelve, hogy Rétvári Bencétől mellébeszélésmentes választ szeretne kapni.

A kormány nevében Rétvári azzal kezdte, hogy pontról pontra cáfolja az ellenzéki képviselő állításait. Felsorolta, hogy milyen felszerelési fejlesztések történtetek, valamint megemlítette, hogy a mentőautók átlagos életkora az elmúlt években csökkent.

Az ügyeleti rendszerbe azért kellett belenyúlni, mert széttartóan működött és sok panasz érkezett az ellátásokra vonatkozóan, ezért egységesítésre volt szükség. Hozzátette, hogy mostanra már csak egy darab telefonszám van, amit hívni kell a betegnek és a 1830-as számot mindig el lehet érni – szemben a korábbi sok különböző egészségügyi szolgáltatóval.

 

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);