daextlwcn_print_scripts(false);

Noha a chiphiány korántsem okozott “összeomlást”, mint ahogyan azt a pánikkeltésben mindig is érdekelt média állította, ettől függetlenül komoly kihívásokat állított az autóipar elé. Főleg a németeknek kellett rádöbbenniük, mennyire kiszolgáltatottak Ázsiának és Amerikának. 

A nehézségek pedig a Covid-hisztéria lecsengése után sem szűntek meg, és az ellátási lánc a mai napig nehézségekkel küzd. Az Audi egyik vezető menedzsere szerint például a német autóiparnak évekbe telik, mire kilábal a helyzetből, pedig az országban több chipgyár is épül. Azóta is igyekeznek átszervezni az ellátást, csökkenteni az ázsiai és amerikai cégekkel szembeni függőséget.

Ennek részeként épít Németországban chipgyárat például az Intel, valamint a TSMC is, viszont ezek a beruházások hosszú évek alatt épülnek csak meg – hívta fel a figyelmet Renate Vachenauer az Augsburger Allgemeine cikkében. A helyzeten csak az segíthet, ha egy modellben több egyforma chipet használnak – mert egy autóba most 8000 eltérő chipet építenek.

Origo nyomán – kiemelt képünk illusztráció

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);