A Telex által összesített havi „lájkbajnokság” szerint az előző hónapban a magyar politikusok bejegyzései közül a legtöbb megosztást (több mint 5 ezret, mintegy 19 ezer lájk és 2 ezer hozzászólás mellett) Novák Előd kapta.
A Mi Hazánk politikusának az alábbi tartalma érte el ezeket a számokat (pedig a Mi Hazánk alelnökét igencsak letekerte a Facebook algoritmusa, ezt már a Telex is többször megjegyezte):
A YouTube felületén is Mi Hazánk politikus van az élen
A Mi Hazánk elnökének Facebook-tiltását követően a YouTube-csatornája mára a legtöbb feliratkozóval rendelkező magyar politikusi YT-csatorna lett, de mozgalmuk a Facebookot sem adhatja fel a fősodratú médiában való elhallgatásuk miatt. Jellemző, hogy a fenti szűrővizsgálatos témában is bár a Mi Hazánk tiltakozott először, aláírásgyűjtést is indítva, mégis inkább a megszűnőben lévő Jobbik képviselőjét hívták a köztévébe a témában. Bár a Telexet koppintva az Index is indított egy Lájkok Ligája nevű sorozatot, mi nem tulajdonítunk túl nagy jelentőséget a főként a Facebook algoritmusa által generált eléréseknek (melyben természetesen az a Tisza Párt tarol, melynek EP-képviselője a Meta jogtanácsosa volt, évi 90 millió forintos fizetésért). Az ugyanakkor beszédes, hogy a magunkfajták elérésének letekerése ellenére a legtöbb megosztást (ami fontosabb interakció, mint a lájk vagy a hozzászólás) a Mi Hazánk alelnöke érte el legutóbb.
Dúró Dóra is tarol a Facebookon
Dúró Dóráról talán már elmondhatjuk, hogy a legnépszerűbb női politikus Magyarországon, pl. a Facebookon a legtöbb követővel rendelkezik (321 ezer). Dúró rendszeresen kiemelkedő eredményeket ér el a havi „lájkbajnokságokon”, követői rengeteg megosztásának is köszönhetően. Az elmúlt fél évben mindig sikerült felküzdenie magát a legtöbb interakciót szerző politikusi Facebook-oldalak listájára (sőt korábban volt első is), többször akár az 5. helyet is megkaparintva.
Dúró Dóra nyerte a lájkbajnokságot, a Telex „végtelenül szomorú”
Tovább növeli sikerének súlyát, hogy vetélytársai hatalmas anyagi áldozatokkal, Facebook-hirdetésre költött százmilliókkal szereznek nagyobb elérést. Míg kampányidőszakban sok más politikus részéről a havi több tízmilliós költés sem volt ritka, ő sosem került fel az ezt számontartó listára.
Ezek csupán egy hónap költései a Facebookon
Ha a mezőny hölgy tagjait vesszük figyelembe, még érdekesebb eredményt láthatunk, ugyanis Dúró Dóra Facebook-oldala gyakran első helyet tudott szerezni, de legrosszabb esetben is csak 1-2 női politikus előzte meg, rendszerint szürreális összegek elköltésével (pl. Szentkirályi Alexandra). A Facebook-interakciók mellett Instagramon is említésre méltó Dúró sikere, hiszen szinte mindig szerepel oldala a 10 legnépszerűbb politikusi Instagram között.
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!Mark Zuckerberg: A Facebook a Covid-időszak alatt milliókat cenzúrázott kormányzati nyomásra