daextlwcn_print_scripts(false);

Lewis Hamilton pályafutása 89. győzelmét szerezte meg az F1-es Belga Nagydíj versenyén Spa-Francorchamps-ban. A kettős Mercedes-sikert Valtteri Bottas tette teljessé, míg harmadikként Max Verstappen (Red Bull) szelte át a célvonalat. A negyedik Daniel Ricciardo lett a Renault-val, míg ötödikként Esteban Ocon zárt. A Ferrari versenyzői a 13. és a 14. pozíciót szerezték meg az egy biztonsági autós szakaszt hozó futamon.

A Mercedes a Belga GP-re is kisajátította az első sort, így Valtteri Bottas és különösen a pole pozícióból induló Lewis Hamilton várhatta leginkább bizakodva a rajtot. Ami mellesleg az időjárást illeti, bár a versenyhétvége összes napjára jósoltak valamennyi csapadékot, a 44 körös futam elején sem kellett az esőtől tartaniuk a versenyzőknek.

Egyikőjük számára viszont már a rajt előtt véget ért a futam. Carlos Sainz Jr. ugyanis éppen csak kihajtott a McLaren bokszából, amikor füst szállt fel az autó hátuljából, s mint később kiderült, a kipufogórendszer hibásodott meg. Sainz emiatt nem tudott elindulni a versenyen.

A rajtnál Hamilton megtartott az első helyet, és közvetlenül mögötte sem történt változás. Bár a harmadik kockából induló Max Verstappen az első körben elkezdte támadni Bottast, nem történt előzés, majd a Mercedes párosa az élen folyamatosan növelni tudta előnyét az első körökben.

Noha a rajtrács második feléből induló Ferrari-versenyzőknek sikerült kissé előrébb verekedniük magukat a rajtnál, később fordult a kocka, és kezdtek visszacsúszni a mezőnyben. Charles Leclerc két kör alatt Lando Norrisszal és Danyiil Kvjattal szemben is veszített egy-egy pozíciót. A 7. körben Leclerc a 12., Vettel pedig a 13. helyen autózott.

A 11. körben „felkavarodott az állóvíz”, amikor Antonio Giovinazzi és George Russell nagyon csúnyán összetörte autóját a 14-es kanyarban, de szerencsére mindkét versenyző épségben megúszta a balesetet. A két négykerekűn hatalmas károk keletkeztek, és nem meglepő módon a pálya is tele volt törmelékekkel. Emiatt be kellett küldeni a biztonsági autót, aminek következtében a mezőny nagy része kihajtott a bokszutcába friss gumikért. Csupán Pierre Gasly és Sergio Pérez maradt kinn, ők így a negyedik és az ötödik helyen találták magukat.

A biztonsági autó négy kört töltött a pályán, az újraindításkor Hamilton meg tudta tartani az első helyet. Mögötte Bottas és Verstappen is megtartotta a pozícióját, Pérez viszont elkezdte támadni Gaslyt a negyedik helyért. A támadás nem tartott sokáig, és később éppen Pérez lett az előzések áldozata. Előbb Ricciardo, majd Albon ment el a Racing Point mellett.

A 21. körben Ricciardo már a negyedik helyen haladt, az előtte autózó Verstappen pedig próbált közel maradni Bottashoz. Gasly sokáig tartotta magát az élmezőnyben, a 26. körben azonban ő is túlesett a kerékcserén, amivel visszacsúszott az utolsó előtti pozícióba. Ezután azonban megkezdte a felzárkózást, és a 32. körben már a 12. helyen hajtott.

Hamiltonnak az élen ezen a versenyen sem volt túl sok oka az aggodalomra, a 35. körre már több mint öt másodperc volt az előnye Bottasszal szemben. A következő körökben mindkét Mercedes-versenyző bemutatott egy-egy látványosabb elfékezést, ami a jobb első gumiját érintette, ezzel azonban nem veszített túl sok időt.

Hátrébb továbbra is Gasly szolgáltatta az izgalmakat, aki a 41. körben már a 9. helyen haladt. Hamiltonra azonban – érthető módon – ez sem volt hatással, a hatszoros világbajnok az első helyen ért célba, karrierje 89. győzelmét aratva. A dobogóra Bottas és Verstappen állhatott fel mellé. Pontot szerzett továbbá Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Alexander Albon, Lando Norris, Pierre Gasly, Lance Stroll és Sergio Pérez. A leggyorsabb körért járó pluszpont Ricciardóé lett. A Ferrari versenyzői a 13. (Vettel) és a 14. helyen (Leclerc) értek célba.

Győzelmével Hamilton 47 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben Verstappennel szemben.

Folytatás egy hét múlva az Olasz Nagydíjjal!

(Nemzeti Sport)

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);