loading
Menü
Támogatás

Babkonzervet vettünk zokni helyett

2020. máj. 8. 11:01
2 perces olvasmány
Babkonzervet vettünk zokni helyett

Az élelmiszerboltban 15%-kal többet, a ruházati boltban fele annyit vásároltunk, mint korábban. A spájzolás felét megspóroltuk máshol. A webáruházak a black friday-os formát közelítették - írja a blokkk.com.



Március 16-tól lépett be az a szabály, hogy az élelmiszert, az illatszert, a drogériai terméket, a háztartási tisztítószert, a vegyi árut és a higiéniai papírterméket árusító üzlet, továbbá a gyógyszertár, a gyógyászati segédeszközt forgalmazó üzlet és az üzemanyag-töltőállomás kivételével a boltba csak 15 óráig mehetett a vásárló. Március 28-tól pedig sok - mintegy 80 ezer - boltot már fel sem kereshetett - írja a blokkk.com..

2020 márciusában az élelmiszerboltokban 15%-kal, a webáruházakban másfélszer többet vásároltunk, az eladott árumennyiséget nézve. Tankolni 15%-kal kevesebbet tankoltunk.

De hát a teljes boltos piac 4,4%-kal nőtt, ami első pillantásra mutatós mutató, de voltak piacok, melyek megkezdték a mélyrepülést, élen a ruházati boltokkal. Márciusban 1.045 forintot hagytunk a boltokban, a korábbi 968 milliárd forinttal szemben. Ez 8%-kal több ugyan, a pénztárca vastagságát nézve, de hát volt infláció is.

Az élelmiszeres boltok összességét nézve a pénztárakban hagyott pénz összege 20%-kal ugrott meg márciusban, a hazacipelt árumennyiség pedig 13%-kal. A 7%-os különbség a drágulás átlagos üteme ezekben a boltokban.

Sorjáztak a hírek, hogy a vásárlók megrohanták a webáruházakat. Nem is bírták a kiszállítást az élelmiszeresek, de tegyük hozzá, hogy ez a piac az összes élelmiszer vásárláshoz képest azért csekélyke volt korábban, a szállítójárművek száma is persze. De hát egyenlőre csak annyit tudunk, hogy a kiszállítási idő nagyot ugrott márciusban, nyilván az a csekélyke élelmiszeres webforgalom is.

Nos, a teljes webáruházi megugrás márciusban tekintélyesnek tűnik, közel 50%, de volt már ilyen, vagy ezt erősen közelítő havi ütem korábban is (az éves átlagok pedig 30% környékén ugráltak). A mostani megugrás értéke 27 milliárd forint, a teljes márciusi webköltekezés 83 milliárd forintjából. Ami némileg kevesebb a 2019-es 87-89 milliárd forintnyi novemberi-decemberi forgalmaknál.

(blokk.com, fotó: blokk.com)

Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!
Összes
Friss hírek
Támogassa munkánkat!

Mi a munkánkkal háláljuk meg a megtisztelő figyelmüket és támogatásukat. A Magyarjelen.hu (Magyar Jelen) sem a kormánytól, sem a balliberális, nyíltan globalista ellenzéktől nem függ, ezért mindkét oldalról őszintén tud írni, hírt közölni, oknyomozni, igazságot feltárni.

Támogatás