Gazdasági szakemberek szerint jelentős áremelkedés várható az idei karácsonyi szezon beköszöntekor. Az akciókat pedig jobb, ha elfelejtjük.
Számos népszerű termékkategóriában szűkebb kínálatra és magasabb árakra kell számítani az idei karácsonyi szezonban, a vásárlási kedv azonban a várakozások szerint nagyobb lesz – írta meg a Népszava.
A koronavírus következtében életbeléptetett lezárások igen érzékenyen érintették a világgazdaságot. A gyártási kapacitások beszűkültek, ráadásul szállítmányozási és logisztikai problémák is adódtak, melyek eredményeképp jóval kevesebb áru jut el Európába, mint mondjuk két éve ilyenkor.
A drágább termékekből emiatt szélesebb, az olcsóbbakból pedig szűkebb a kínálat, ami eleve egy erőteljes drágulás érzetét kelti a vásárlókban
– mondta a lapnak Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
Hazánkban a forint mélyrepülése miatt még az európai átlagnál is drágább lesz a vásárlás.
Madar szerint a magyar vásárlók végső soron azt fogják érzékelni, hogy a telefonokért, laptopokért 20-30 százalékkal többet kell fizetni az idei karácsonyi szezonban, mint tavaly.
A tanácsadó nem hiszi, hogy a novemberben esedékes Black Friday ezúttal jelentős leárazásokat hozna. Ennek oka, hogy a kereskedők csak olyan termékekre mernek akciót hirdetni, amelyek már most készleten vannak, ez pedig egy szűkebb és drágább termékkör.
„Ezt azt jelenti, hogy az idei ünnepi vásárlási szezonban el lehet búcsúzni az 50–70 százalékos leértékeléstől. Az ugyanakkor megtörténhet, hogy a késve megérkező árucikkekre az ünnepek után hirdetnek meg akciókat a kereskedők”
– vélekedett.
Fotó: Világgazdaság
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!