Alig két éve az egyik legjobban fizető, legfelkapottabb állás Nyugaton az ún. „sokszínűségi szakértő” volt. A nagy nevek, mint a Blizzard, Disney, Bioware, Netflix, és még sorolhatnánk, 5-10 éve már, hogy külön részlegeket hoztak létre, melyek feladata volt a homoszexuálisok és színesek „megfelelő reprezentációjának” kiharcolása. Ennek érdekében beleszólhattak a forgatókönyvírásba, a castingolásba, mindenbe.
A hosszú hadjárat a normális beállítottságú, fehér ember ellen azonban a mozivásznon és a játékiparban a mai napig nem vezetett győzelemre. Sőt, ahogy felpörgött a fehérellenes propaganda, úgy zuhantak a cégek bevételei. A Bioware nem is bírta ki, és az ígéretesnek induló Dragon Age széria megerőszakolása és kivégzése után bukást bukásra halmozott, míg teljesen csődbe nem ment, és az EA Games fel nem falta. A Gillette és Budweiser is megsínylette saját vásárlói szembe köpését. A Warner Bros., a Netflix és a Disney abban bízott, ha fogcsikorgatva is, de kibírják, míg az emberek hozzászoknak a silány tartalmakhoz, és újra ömlik majd a pénz a kasszába. 2023 közepén azonban a tendenciák éppen az ellenkezőjét mutatják. Nem, hogy hozzászoknának az emberek a szélsőliberális propagandához, hanem még azoknak is kezd elege lenni belőle, akik magukat egyébként toleránsnak vagy liberálisnak tartják.
Korábban mindenki úgy tartotta, hogy egy Disney például kifogyhatatlan forrásokkal rendelkezik, ám mára belátták, a végtelenségig ők sem képesek ilyen intenzitással folytatni a kulturális háborút, hacsak nem akarnak teljesen tönkremenni.
Költségracionalizálás
Ennek elkerülése érdekében pedig egyetlen racionális lépést tehetnek: visszavesznek a fehérellenes és homoszexuális propagandából. Első lépéseként több ezer semmirekellő alibizőt „sokszínűségi munkatársat” bocsátottak el az óriáscégek. Ám a tartalmak nem javultak. Így most a „sokszínűségi fővezetők” is sorra kerültek.
Az eltávolított vezetők amiatt siránkoznak, hogy hiába kaptak vezetői beosztást, hiába készítettek egy „átfogó listát” arról, kiket kellene felvenni és mely részlegekre annak érdekében, hogy „kellően sokszínű” legyen a cég, a legtöbb igazgató nem fogadta meg a javaslataikat. (Talán nem akarták kirúgni több éve bevált, megbízható fehér dolgozóikat, hogy felvegyenek egy kvótanégert – a szerk.)
A Yelpnél dolgozó Miriam Warren arról panaszkodott a Wall Street Journelnek, hogy „munkája” sokszor rendkívül kimerítő, gyakran fáradt és túlterhelt, de a cég hozzáállása és a rá nehezedő teher csak „még elszántabbá teszi”.
Ő azzal is eldicsekedett, a Yelp az elmúlt 5 évben folyamatosan növelte a „sokszínűségre” szánt költségvetését, de ezzel a cég dilettáns vezetése egyre inkább egyedül marad a gáton.
Leáldozóban a csillagjuk
A szélsőliberális komiszárok karrierje a 2010-es évek közepétől kezdett felfutni, akkoriban már a cégek mintegy fele alkalmazott „sokszínűségi szakérőt”. 2020-ban, miután az irányított média mártírt csinált egy drogos négerbűnözőből, George Floydból, a tüntetéshullámra felülve a legnagyobb, legbefolyásosabb cégek mind a fosztogató négerek, és előttük térdelő öngyűlölő fehérek mellé álltak. Ekkoriban már négyből három vállalatnak volt „sokszínűségi szakértője”.
Napjainkban ezeknek a „szakértőknek” a jóváhagyása nélkül nem kerülhet piacra egyetlen új termék sem, de ők felelnek a marketingért, a hirdetésekért, az események szervezéséért, sőt, még a dolgozók és vásárlók hangulatának és véleményének befolyásolása is munkakörükbe tartozik.
A cégvezetők azonban az elmúlt 5 évben rádöbbentek, ezek a „szakértők” csak a pénzt viszik, cserébe viszont nem sok pozitívumot tudnak felmutatni. Erőszakos nyomulásukkal és fehérgyűlölő üzeneteikkel noha sikeresen riasztották el az általuk legjobban gyűlölt társadalmi réteget a vásárlóik köréből, de helyettük nem igazán vonzottak be senkit. A színesek nem a legbiztosabb célközönség, a közösségi médiában hisztériázó szélsőliberális félőrültek pedig közel sincsenek annyian, mint azt elsőre gondolnánk. Az ő hangjukat hiába nagyítja fel a média, a társadalom jelentős többségének a gondolkodását legfeljebb az ellenkező irányba befolyásolják. Ők maguk pedig aligha ülnek be egy filmre, vagy vesznek meg egy terméket csak azért, mert a cég behódolt nekik.
Olybá tűnik, napjainkra a cégvezetők is kezdenek ráébredni erre, így egyre másra küldik el a „sokszínűségi szakértőiket”. Ezen kirúgott komiszárok most arról panaszkodnak a szélsőliberális lapoknak, hogy – összevetve más, hasonló munkakörükkel – az ő helyzetük a legingatagabb. Mint rámutattak,
40 százalékkal nagyobb az esélye annak, hogy elbocsátanak egy „sokszínűségi szakértőt”, mint bármely más, hasonló munkakörben dolgozó, valóban érdemi munkát végző dolgozót.
Ráadásul szegényeknek még az álláskeresés is jóval tovább tart, mint azon munkanélkülieknek, akik érdemi tudással és használható képzettséggel rendelkeznek.
Legalább 300 helyre jelentkeztem „sokszínűségi szakértőnek”, aztán feladtam.
– panaszkodott a lapnak a „feketék hangját” képviselő Stepanie Lubin. Megkapó önéletrajzából kiderül, bevándorló szüleivel érkezett az Egyesült Államokba, és hálából a befogadásáért, eltökélt szándéka a „szociális igazságtalanság” és „előítéletek” felszámolása, valamint a „feketék hangjának felerősítése”. Bár, így, hogy ezért senki sem akar fizetni, elszántsága egyre inkább lankad, és már fontolgatja, hogy keres egy rendes állást.
Elbukott 5 éves terv
Vernā Myers az elmúlt 5 évben a Netflix „sokszínűségi felelőseként” azon dolgozott, hogy minél több homoszexuálist és négert tuszkoljon a sorozatokba és filmekbe, hiszen a cég számára a „sokszínűség” és „egyenlőség” jóval nagyobb prioritást élvez, mint a jó történet, vagy a szórakoztatás. Myers feladata azonban nem merült ki ennyiben. Nem csak a kamera előtt, de a „kamera mögött is a sokszínűségre kellett törekednie”. Vagyis, ha „túl sok fehér” dolgozott egy-egy részlegen, akkor tennie kellett annak érdekében, hogy ott „javuljon” a színesek és „LMBT-emberek” aránya.
Myers, álláskereső sokszínűségi szakértő
A komiszár a munkáját annyira komolyan vette, hogy alapított egy céget, a Vernā Myers Company-t (igen, saját magáról nevezte el), mely „sokszínűség és tolerancia képzést” biztosított a Netflix munkatársainak.
Munkáját lelkesen és odaadóan végezte, se a csökkenő nézettség, se a zuhanó bevétel nem tántorította el „szent harcában”. Legnagyobb sajnálatára a Netflix vezetése nem osztozott lelkesedésében, és eljött az a pont, mikor már nem bírják tovább benyelni a veszteséget, amit Myers termel. Így, szeptemberi hatállyal eltávolítják posztjáról. Szerepkörét a vállalat alelnöke veszi át.
Nagy fájdalommal búcsúzom, mert imádtam a munkámat és az embereket a Netflixnél. De Wade Davist is tehetségesnek tartom, és a csapatomat is. Alig várom, hogy lássam, ahogy folytatják azt a fejlődést, amit mi kezdtünk el
– búcsúzott Myers. A Hollywood Reporternek adott interjújából az is kiderül, a Netflix 2021-ben 100 millió dollárt különített el arra, hogy öt év alatt „kellő számban növeljék a hátrányos helyzetű és alulreprezentált közösségek részvételét”. De ezen felül is százmilliókat dobtak ki az ablakon „felzárkóztatás” és „esélyegyenlőség” címén.
A Netflixen kívül egyébként idén nyáron a Disney is menesztette a „sokszínűségi vezetőjét”, Latondra Newtont, akivel 6 teljes évig dolgoztak együtt. Ő azt követően került a Disneyhez, hogy a Toyotától elzavarták. Most ismét „sokszínűségi vezetői” állást keres. (Bár profilját még nem frissítette, aszerint még mindig a Disney alkalmazottja.)
Kiemelt képünkön három „sokszínűségi szakértő” – az ázsiain kívül mind lelkes álláskereső
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!