„A Budapest és Esztergom közötti vasúti szolgáltatás minősége példát mutat a jövőbeli fejlesztésekhez. A további javulás érdekében hamarosan felújítjuk az Esztergom-Kertváros vasútállomást, és fontolóra vesszük egy új parkoló kialakításának lehetőségét a buszpályaudvar közlekedési csomópontnál” – erről beszélt Lázár János közlekedésügyi miniszter, számolt be róla a Mandiner. Lázár arról is nyilatkozott, hogy megépíti az M100-as utat az M1-es autópálya irányába, de egy új híd és egy új kórház építése is szóba került.
„A mai világban mindenki örülne, ha egy új kórház épülne a környezetében, azt hiszem, hogy ezzel kapcsolatban minden esztergomi és vonzáskörzetében élő állampolgár így érez. De rögtön felvetődik a kérdés, ha megvalósulna a kórház építése, ami nem magánkézbe kerülne, akkor honnan lenne ott orvos, ápoló, személyzet, a mai siralmas egészségügyi helyzetet figyelembe véve?” – tette föl a kérdést megkeresésünkre Méhes Szilveszter, a Mi Hazánk esztergomi önkormányzati képviselője.
„Az említett midi buszoknak csak örülni lehet, hiszen így be lehetne kötni a tömegközlekedésbe Esztergom olyan részeit is, amit nagy buszokkal nem lehet. Szűkebb utcákba is be tudnak menni. Így lehet abban bízni, hogy kisebb lesz a gépjárműforgalom, többen veszik igénybe ezeket a járatokat. Ehhez csak egy nagyon jó, minden igényt kielégítő menetrendet kell megvalósítani. A kedvező bérletárak már adottak” – fűzte hozzá egy másik témában.
Méhes szerint Budapest irányába valóban jó a vasúti közlekedés, ha nincs valami műszaki probléma a biztosító berendezésekkel vagy a vonatokkal. De nyugati irányba már nem ilyen kedvező a helyzet. Győrbe eljutni vonattal csak átszállással lehetséges. Hozzátette: „Ezért nem egy vasúti hídra van szükség elsősorban Párkány felé, hanem az Esztergom–Almásfüzítő-vasútvonal felújítására és a vonatpárok sűrítésére akár Sopronig. Ráadásul ezeken a vonalakon jelentős nemzetközi teherforgalom is közlekedhetne Hegyeshalom vagy Rajka irányába.”
„Olyan cégek vannak a vasút mellett, mint a Zoltek, Swisspearl, Lábatlani Vasbetonipari Zrt., vagy még a papírgyár utódja. Ezek közül a cégek közül többnek van iparvágánya” – fűzte hozzá.
Jó ötlet az M100-as?
„Ha megnézzük, hogy hová is visz az említett megépíteni kívánt autópálya, láthatjuk, hogy az agyonzsúfolt M1-es autópályára. Igaz, hogy azt bővítik. De nem bővítik az M0-ást, és Budapesten sem lehet utakat szélesíteni. Így a megnövekedett forgalom itt fog lecsapódni, még nagyobb zsúfoltság várható. Nem beszélve arról, hogy aki például az M3-asra szeretne menni (főleg teherautóval) annak jókora kerülőutat jelent. De az sem mellékes, hogy újfent mennyi termőföldet kell ezért beáldozni. Igazi megoldást az M0-ás körgyűrű befejezése és az M10-es autópálya megépítése kínálna” – összegezte a Mi Hazánk képviselője.
(travelo.hu)
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!