A Netflix első negyedéves gyorsjelentése igen negatívra számokat mutat: a cég ugyanis nemhogy kétmillióval megnövelte volna az előfizetői számát, hanem elveszített 200 ezer előfizetőt.
Ennek hatására a cég dönthetett volna úgy is, hogy akkor itt az ideje felhagyni a szélsőliberális propaganda gyártásával és a „sokszínűség” erőltetésével, és újra el kéne kezdeni normális történeteket írni, olyan karakterekkel, melyeknek fő tulajdonsága nem a szexuális irányultsága, a neme, vagy a bőrszíne. Ez persze eszükbe sem jutott. Ehelyett a cég vezérigazgatója, Reed Hastings a jelentés ismertető tájékoztatóján két lépést jelentett be.
A jelszómegosztás korlátozása
A kiesett profit behajtásának egyik módja a jelszómegosztás korlátozása. Becsléseik szerint jelenleg legalább 100 millió néző veszi igénybe ingyen a szolgáltatást. (Számításuk alapja, hogy egy előfizető négy fiókot hozhat létre.)
A Netflix elárulta, nagyjából egy évet vesz igénybe a jelszómegosztás elleni rendszer globális bevezetése. Hozzátették, még nem biztosak benne, hogy teljesen megszüntetik a jelszómegosztás lehetőségét, fontolóra vették, hogy egyszerűen csak plusz pénzt kérnének érte, így egy háztartásban továbbra is használhatnák többen az előfizetést. Többletköltség fejében, természetesen.
Jöhetnek a reklámok
Mint a vadkapitalizmus idejében a legtöbb céget, a Netflixet is kizárólag két dolog érdekli: a szélsőliberális propaganda terjesztése, és a folyamatos profitnövelése, egészen a végtelenségig. Ez utóbbi az előbbi térnyerése miatt az elmúlt időszakban látványosan visszaesett, ezért a cégvezetés szerint itt az ideje engedni egy kicsit az elvekből. Persze itt nem a „sokszínűség” erőltetésének visszaszorítására kell gondolni. A szolgáltató másik identitását tervezi feladni, a reklámmentességet. Hastings igazgató ugyanis még 2019-ben is arról beszélt, hogy bár a streamingszolgáltatásoknál megszokott, hogy reklámokkal támogatott szintet kínálnak, ez drámai váltás egy olyan vállalat számára, amely a reklámok hiányát identitásának részévé tette.
Mostanság inkább arról szónokol, hogy a vállalat már „elég nyitott” a reklámokkal támogatott előfizetések felé, miután évekig ellenezte azokat: „Azok, akik követték a Netflixet, tudják, hogy ellenzem a reklámok bonyolultságát, és nagy rajongója vagyok az előfizetések egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének, és van értelme annak, hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének és elviselik a reklámokat, azt kapják, amit akarnak.”
Tehát álságos módon a reklámok bevezetését a „választás szabadságának magasztos eszméjére” hivatkozva vezetik be. Kérdés persze, hogy a reklámokat kedvelő fogyasztók valóban olcsóbban juthatnak majd hozzá a szolgáltatáshoz, vagy sokkal inkább arról lesz szó, hogy az alapdíjjal jönnek a reklámok, a „prémium csomagot” pedig élvezhetik reklám mentesen azok, akik hajlandóak a zsebükbe nyúlni.
Ezt a két utat kínálja fel tehát a szolgáltató, de mi tudjuk, mindig van harmadik út:
Magyar Jelen – Telex
Kiemelt kép forrása: Youtube
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!