daextlwcn_print_scripts(false);

Az autóbeszállítók új szűk keresztmetszettel küzdenek. Ezúttal a koromról van szó, amely elengedhetetlen a gumitermékekhez, például az abroncsgyártáshoz, és gyakran Oroszországból származik – írja az automobilwoche.de.

“A korom nélkülözhetetlen anyag gyártásunkhoz”

– magyarázta Boris Engelhardt, a WDK vezérigazgatója.

A német gumiipar termelési korlátozásokat helyezett kilátásba az oroszországi koromszállítások hiánya miatt. A Német Gumiipari Szövetség (WDK) tényként közölte:

a gumitermékek, köztük a gumiabroncsok, tömlők és tömítések gyártói is érezni fogják az ukrajnai konfliktus következményeit. Különösen az autóipari beszállítókat érinti.

“A korom nélkülözhetetlen anyag a termelésünkben és eddig több mint egyharmada Oroszországból érkezett” – mondta Boris Engelhardt, a WDK vezérigazgatója. “Az orosz szállítások meghiúsulnak, és az európai kapacitások nem elegendőek a kereslet kielégítésére.” A korom és egyéb nyers- és segédanyagok Európán kívüli beszerzése a rövid idő miatt, de a szállítási kapacitások hiánya miatt is meghiúsult. A kormot töltőanyagként használják, például az abroncsgyártásban.

Leállás fenyeget

A szövetség elemzése szerint a túlságosan gyorsan növekvő gyártási költségeket a gyártók nem tudják áthárítani a vásárlókra, aminek következtében hamarosan veszteségessé vállhat a gumigyártás.

Olaszországban és Franciaországban az ágazat első vállalatai már leállították a termelést. Németországban is csak idő kérdése

– írja a német lap.

Fotó: Continental

 

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);