Vidó Attila, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének alelnöke írja a HTFSZ honlapján:
Óriási problémák az aranyáron legyártott „magyar” tűzoltóautókkal.
Már a kezdeteknél is nagy bajok voltak a néhány éve rendszerbe állított „magyar” fejlesztésű tűzoltóautókkal. Most újabb problémák adódtak ezekkel a darabonként 130 millió forintba került gépszekerekkel.
Nem tudom, hogy mit szólna hozzá egy kedves vásárló, ha az általa 1-3 éve újonnan megvásárolt autója alvázán törések, repedések jelennének meg? Gondolom, mindenki mélységesen felháborodna, majd valamilyen kártérítést követelne, és végül, de nem utolsósorban az életben többé attól a gyártótól nem venne autót.
Információnk vannak róla, hogy az új „magyar” Rába-Renault R16 Heros Aquadux-X 4000 tűzoltóautók segédalvázán repedések, törések jelentek meg. Tudomásunkra jutott az is, hogy az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság utasította az összes megyei igazgatóságot, hogy vizsgáltassák át gépjárművezetőkkel ezeket a típusú tűzoltóautókat és jelezzék, ahol tapasztalják ezt a hibát. Mi is utánakérdeztünk kollégáinknál, és ez alapján megállapítható, hogy a fecskendők döntő többségénél valóban megtalálható ez a hiba. Tehát valószínű, hogy típushibáról van szó.
Próbálkoznak a hibát kijavítani úgy, hogy meghegesztik az eltört, elrepedt segédalvázat. Na de ezzel „csak” az a baj, hogy amíg azt a hibát ki nem javítják, amitől ezek a repedések, törések keletkeznek, addig újra és újra meg fognak ismétlődni. Nem pont ugyanott, hanem közvetlenül a javítás mellett. Ezt minden valamire való szakember tudja.
Mitől adódhat ez a probléma? Megpróbálunk segíteni, mert a tűzoltó segít, ha baj van, és a HTFSZ-nek van olyan tagja, aki végzettségénél fogva szakértő, tehát tudunk segíteni. Jó lenne, ha megfogadnák a tanácsainkat.
Ez a hiba adódhat konstrukciós (tervezési) hibából, nem megfelelő anyagok felhasználásából vagy egyszerre mindkettőtől. Tehát a hegesztés nem megoldás mindaddig, amíg a hibát előidéző dolgot meg nem szüntetik. Reméljük, hogy most megfogadják a tanácsainkat a „szakemberek”!
Fontos megemlíteni, hogy a Renault Saurus FS 38 fecskendőn, ami elvileg megegyezik a Rábával, „csak” nem Magyarországon gyártották, és a 20-22 éves Mercedes-fecskendőkön nincsenek ilyen problémák. Na vajon miért??? Ez csak egy úgymond költői kérdés. Mindenki gondoljon, amit akar.
Most már csak abban bízhatunk, hogy minél hamarabb teljesen elrohad ez az igazi „magyar narancs” és tanulva ebből az igen drága leckéből, a következő tűzoltóautókat egy nagy múltú és megfelelő tervezői illetve gyártói tapasztalatokkal rendelkező cégtől szerzi majd be az éppen akkor hatalmat gyakorló kormány.
(HTFSZ)
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!