daextlwcn_print_scripts(false);

2007. március 4-től a MÁV megszüntette a személyszállítást 14 vasútvonalon és vonalszakaszon, 478 kilométeren. A Gyurcsány-kormány által 2007-ben, és Bajnai-kormány által 2009-ben bevezetett vasútbezárásoknak szavak szintjén nagy kritikusa volt a Fidesz. A fideszes Fónagy János 2009-ben azt ígérte, hogy „a Fidesz kormányra kerülése esetén mindenütt, ahol erre műszaki lehetőség van, helyre fogjuk állítani a közösségi közlekedést”. És a rövid időutazás után most nézzük a jelent. 

Nézzük csak meg a napokban bejelentett bezárásokat:

38. sz. Somogyszob―Nagyatád
47. sz. (Dombóvár―) Godisa―Komló
78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc
89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza―Tiszaújváros
98. sz. Abaújszántó―Hidasnémeti
103. sz. Karcag―Tiszafüred
114. sz. (Mátészalka―) Kocsord alsó―Csenger
121. sz. Újszeged―Mezőhegyes
125. sz. Mezőhegyes―Battonya
146. sz. Lakitelek―Kunszentmárton (―Szentes)

Nem csoda, hogy nem kevesebb, mint 18 civil szakmai és szervezet fogalmazott meg tiltakozó levelet.

– Ez ugyanaz a megközelítés, amit a sokat kárhoztatott Gyurcsány-Bajnai kormány képviselt, és aminek ellenzésével az Ön pártja anno nem kevés politikai tőkét kovácsolt

– fogalmaznak a levél írói.

(Aláíró egyesületek és csoportok: Magyar Közlekedési Klub; Közlekedő Tömeg; Bakonyvasút; Sétáló Budapest; Nagykanizsa-Barcs-Pécs vasútvonal; Levegő Munkacsoport; Székesfehérvár-Komárom vasútvonal (Déli Vasút Egyesület); Veszprém-Lepsény(-Dombóvár) vasútvonal; Pápa-Tatabánya vasútvonal; RegionalBahn; Pannonvasút Egyesület; 47. Komló-Dombóvár vasútvonal; Kapostüskevár vasúti megállóhely és múzeum vasútbarát oldala (Verebély László Vasúttörténeti Egyesület); 46-os vasútvonal; 98 Szerencs-Abaújszántó-Hidasnémeti vasútvonal; Balatonszentgyörgy – Somogyszob vasútvonal – 37; Barcs-Somogyszob És Somogyszob-Balatonszentgyörgy Vasútvonalak)

De rosszul érinti Volánbuszt is.

– A MÁV Zrt. 10 mellékvonalon szünetelteti a vonatközlekedést és ezeken a vonalakon vonatpótló autóbuszokkal kívánja a szolgáltatást, a MÁV-Volán csoport ellátni. Ezzel tovább nő a Volánbusznál a foglakozatás óraszáma, de az élő munkaerő erre a megnövekedett feladat ellátására, a létszámhiányt figyelembe véve nem képes. Összefoglalva, abban az esetben, ha a Volánbusznak kell a 10 mellékvonalon a vonatpótlást ellátni, az tovább növeli a feszültséget a munkáltatónál, hiszen már a Volánbusz által meghirdetett, hivatalos menetrendben foglalt járatok indítására sincs megfelelő létszámban jelen az autóbuszvezetők száma a társaságnál – fogalmazott Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke.

(Kép: Wikipedia)

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);