A 10-es út egy fogalom, mondják azok a helyiek, akik naponta járnak rajta. Még külön Facebook-csoportot is létrehoztak, ahol megoszthatják egymással az információkat arról, hol alakult ki torlódás. Márpedig naponta kialakul. Ez az út, amely a budapesti agglomeráció azon részét vezeti be a fővárosba, ahol még mindig nem épült ki az M0 körgyűrűje, de még elkerülőút sincs.
Az elsősorban érintett települések Máriahalom, Tinnye, Pilisjászfalu, Piliscsaba, Pilisvörösvár, Solymár, Pilisszentiván, a felsorolás nélkülözte a teljesség igényét. Lényeg, hogy rengeteg embert érint, akik például Budapestre járnak be dolgozni. Reggeli és délutáni órákban a mintegy 20-30 kilométert nagyságrendileg 1-2 óra alatt lehet megtenni.
A fenti sorok mindenképpen szükségesek voltak ahhoz, hogy lássuk, a 10-es úttal kapcsolatban milyen akut problémával állunk szemben, ami már évtizedek óta eszi a helyiek idegeit.
Nem véletlen, hogy komoly indulatokat vált ki, ha esetleg előre be nem jelentett módon útfelújítás történik, ami által forgalomlassítás van – mintha már nem lenne így is elég lassú. Márpedig ma az volt Piliscsaba és Pilisvörösvár között, így óriási dugó alakult ki. Hogy valóban be nem jelentett volt-e, az jó kérdés, mindenesetre a helyiek közül többen ezt állítják.
– A mai útfelújítás margójára, ha van esetleg illetékes a csoportban: Amennyiben előre tudják az útfelújítási időpontot, vagy időpontokat, azokat illene néhány nappal előtte bejelenteni, hogy ne érjen senkit kellemetlen meglepetés – olvasható a csoportban.
– Pl. Klotildligeten (ez Piliscsaba része – a szerk.) az óvodások éhesen várták az ebédet, mert az ételszállító a dugóban állt, az útfelújítás miatt.
Voltak, akik ebédet sem kaptak ma, mivel vannak gyerekek, akiket ebéd után szoktak elhozni a szülők az óvodából. És gondolom, más közintézménybe is történik szállítás.
Minden előre tervezett útfelújítást célszerű lenne bejelenteni, lehetőleg minél több fórumon, hogy az agglomerációban élők tudjanak tervezni. Köszönjük
– zárja sorait az értetlenkedésének hangot adó helyi lakó.
Az ügyben megkerestük a Magyar Közútkezelőt, amennyiben válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Akit bővebben érdekel a téma, ajánljuk megtekintésre az alábbi videót:
Frissítés, alább a Közútkezelő válasza:
Mérnökségi szakembereink a mai napon lakossági igényre reagálva kátyúzási munkát végeztek az érintett szakaszon félpályás lezárás és mobil jelzőlámpás irányítás mellett. Országosan valamennyi éppen aktuális, napi szintű üzemeltetési munkáról, így erről is tájékoztattuk a közlekedőket a www.utinform.hu oldalunkon látható, közutakat ábrázoló térképen. Ezért is kérjük minden esetben a közlekedőket, hogy még utazásuk előtt tájékozódjanak az aktuális munkavégzésekről és ahhoz kapcsolódó időszakos korlátozásokról. A kátyúzási munkákkal a mai napon végeztek is a szakembereink, bár időszakosan hosszabb menetidővel számolhattak a közlekedők, de jelentősebb torlódás nem alakult ki. A kátyúzási, napi üzemeltetési munkákon túlmutató, hosszabb ideig tartó, jelentősebb korlátozással járó (pl. teljes útzár) munkákról természetesen minden esetben külön tájékoztatást adunk ki a sajtón, illetve a rendelkezésünkre álló oldalainkon keresztül.
(Kiemelt kép: átlagos látkép a 10-esen – varkapu.info)
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!