daextlwcn_print_scripts(false);

Az már napközben látszott, hogy a Mi Hazánk által szervezett Hazai Vásár igen széles tömegeket vonzott, az esemény végén viszont magát a szervezőt, Bús Józsefet kérdeztük, hogy ami kívülről óriási sikernek tűnik, az vajon belülről is annak mondható-e?

Bús portálunk megkeresésére elárulta, még az ő elvárásait is felülmúlta a látogatók száma, amiért szerinte a jól sikerült reklámkampány mellett a kellemes időnek is érdemes köszönetet mondani. Hiszen, az igazi “vénasszonyok nyara” olyan embereket is kicsalt, akik talál egy hidegebb, borongósabb napon ki sem jöttek volna. Ez azonban csak egy töredéke a látogatóknak, legtöbbjük egyértelműen azért érkezett, mert kíváncsi volt a Mi Hazánk Hazai Vásárára, sőt, kifejezetten a magyar termelők árúi érdekelték. De vitathatatlan, hogy a kellemes időjárásból úgy tűnt, mintha az égiek is azt akarták volna, hogy a kezdeményezés sikeres legyen.

Mint kiderült, a vásár ráadásul nem csak környékbelieket vonzott, hiszen akadt olyan is, aki egyenesen Szolnokról érkezett. Ő az egyik szervezőnek azt mondta, reméli, hogy egyszer feléjük is lesz majd hasonló vásár, mert “biztos sokakat érdekelne”.

A mozgósítás pedig nem volt egyszerű, hiszen az irányított média teljesen elhallgatta a Hazai Vásár elindítását (mint egyébként a Mi Hazánk valamennyi programját, azokról csak akkor beszélnek, ha Magyar Péter már ellopta, és sajátjaként a köz elé tárta), így kizárólag a helyi erőkre, és szűk online mozgásterükre számíthattak. Ennek ellenére mégis sikerült tömegekhez eljutni, s ezek a tömegek vevőnek bizonyultak az üzenetre.

Korábbi interjúnkban a jelentkezőkről, illetve a jelentkezési feltételekről is kérdeztük Búst, most pedig a végső számok érdekeltek minket. Mint megtudtuk, mintegy 102 árus regisztrált a csongrádi Hazai Vásárra, ezekből valamennyien meg is jelentek (1-2 olyan akadt csupán, aki betegség vagy technikai okok miatt végül nem tudott ott lenni). Ők egyébként valamennyien tartották magukat a megbeszéltekhez, azaz csak minőségi hazai termékeket kívántak árusítani. (Ezt a szervezők igen szigorúan ellenőrizték is.)

Pozitív tapasztalatok

A rendezvény sikerét elsősorban nem a látogatók száma mutatja, hanem az, hogy mindkét fél (azaz az eladók és a vásárlók) maximálisan meg voltak elégedve a nap végén. Előbbiek a szervezők munkáját dicsérték, illetve már előre bejelentkeztek, hogy amennyiben a környező vármegyékben szerveznének hasonlót, ahhoz nagyon szívesen csatlakoznának. Az utóbbiak, azaz a vevők, pedig magát a kezdeményezést méltatták, többen kifejezték örömüket, amiért “végre valaki” megrendezett egy ilyen vásárt.

A visszajelzésekből az látszik, hogy egyértelműen van igény a magyar társadalom részéről az ilyen hazai vásárokra, ahol nem a multinacionális óriáscégeket, meg a közvetítőként beékelődött kereskedőket lehet pénzzel tömni, hanem minőségi magyar árut lehet vásárolni közvetlenül annak készítőjétől.

A rengeteg visszajelzés alapján Bús József is bizakodó volt.

Abban bízunk, hogy ez a kezdeményezés nem arról fog szólni, hogy most a 19 hónap alatt végigmegyünk a 19 vármegyén, és vége. Hanem, ezt követően a helyi csapatok ezt úgymond tovább fogják vinni, azaz bizonyos időközönként megrendeznek egy hasonló hazai vásárt

– fogalmazott lapunknak. Ennek gyakorisága nyilván függ a vármegyétől is.

Amennyiben legalább a vármegyék felében sikerül hagyományt teremteni, akkor elmondhatjuk, hogy a Mi Hazánk ellenzékből többet tett a hazai termelőkért, mint a Fidesz 14 éve kormányon.

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartásba vételi okiratának száma: CE/22685-4/2020.
Szerkesztőség címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 11., 4.emelet
Szerkesztőség elérhetősége: szerk@magyarjelen.hu
Főszerkesztő: Horváth Tamás
© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);