Nógrád vármegye is áldozata volt a kormány vasutakkal kapcsolatos ámokfutásának, hiszen a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon is beszüntették augusztustól a személyszállítást. Vasúti szakemberek, a térség településvezetői, lokálpatrióták, civil szervezetek és a Mi Hazánk is felemelte a hangját a vasút, s ez által a térség leépítése ellen -fogalmaz közleményében Dócs Dávid, a Mi Hazánk országgyűlési képviselője.
– A Ipoly-völgyi vasútban rengeteg lehetőség rejlik, de ez az eddigi kormányzatokat sajnos nem érdekelte, vagy csak a közúti lobbi az erősebb. Álláspontunk szerint az Ipoly-völgy vasúti és közúti összeköttetése is éppoly fontos, éppen ezért rendkívül örülünk – ha a vasútfejlesztés még várat is magára -, hogy legalább a közúthálózat keretén belül hidak épülnek az elszakított területek között. Csak a mellékelt példa szerint az nem mindegy, hogy hogyan. A napokban ugyanis Szijjártó Péter újabb közúti hidat adott át Őrhalomnál, amely az Ipoly folyón keresztül biztosítaná az autós forgalmat Ipolyvarbó felé, ha az áradások miatt nem lenne használhatatlan a beruházás, ugyanis mindkét parton a hídhoz vezető út az ártérben épült, és jó ideje víz alatt van, s ahogy az időjárást elnézzük, az alatt is marad egy darabig. Ez azért is bosszantó, mert a 30,5 méteres híd 2,5 milliárd forintból valósult meg, csak épp használni nem lehet – írja.
– Az ilyen esetek jól rávilágítanak arra a tényre, hogy mennyi logikátlan beruházásra jut pénz hazánkban, míg a vasútra – amely nélkülözhetetlen tömegközlekedési forma, mely környezetvédelmi és gazdasági szempontból is sokszor előnyösebb, mint a közúti közlekedés – évtizedek óta nem költöttek, s ezzel előidézték annak lezüllését. A Mi Hazánk szerint a vasútat fejleszteni kell, nem pedig lakatot tenni rá! – összegzi.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!