A kis forgalmú vonalakon öreg, műszakilag is problémás vonatok közlekednek. Dócs Dávid, a Mi Hazánk országgyűlési képviselője ezek lecserélésének várható idejéről kérdezte az illetékes szakminisztériumot.
A Lázár Jánosnak címzett levélben a politikus kiemeli, hogy a MÁV járműparkja igencsak elöregedett, a kis forgalmú vidéki vonalakon közlekedő vonatok átlagéletkora 45 év. Dócs Dávid hozzátette, hogy az ezeken a vonalakon közlekedő mozdonyok körülbelül harmada nem üzemképes, forgalomba nem állítható.
Mellékvonali beszerzésekről kérdezett Dócs Dávid
A Mi Hazánk politikusa felidézte, hogy tavaly Hodásznál egy vonat felforrt hűtővize égetett meg utasokat. Emellett azt állította, hogy rengeteg megkeresést kap utasoktól a szerelvények állapotára vonatkozóan. Mint fogalmazott, egyszerűen „kihullik a géppark az utasok alól”.
„Hány vasúti mellékvonali jármű beszerzését tervezi a kormány és mikor, az áldatlan állapotok orvoslása érdekében?”
– tette fel a kérdést Dócs Dávid, az Országgyűlés jegyzője.
Uniós pénzekre várva
Lázár János közlekedési miniszter nevében Ágh Péter államtitkár válaszolt az írásbeli kérdésre. Ebben leszögezték, hogy a kormány számára a vasúti közlekedés fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír. Hozzátette, hogy jelenleg is tárgyalja a kormány azt a 10 éves vasútfejlesztési koncepciót, melynek fókuszában a vasútépítés mellett a járműbeszerzés áll.
Az államtitkár szerint azonban a járműpark fejlesztését akadályozza az uniós pénzek visszatartása, valamint az, hogy 3-5 éves várólistákkal is számolni kell a járműbeszerzések esetében.
Ágh szerint a kormány ezek ellenére sem mond le a fejlesztésekről, melynek példájaként az úgynevezett AKIEM mozdonyok beszerzését említette. Emellett mint válaszában írta, előrehaladott tárgyalásokat folytatnak további használt dízelmozdonyok beszerzéséről.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!