“Hány kilométernyi pályaszakasz van még hasonlóan rossz állapotban jelenleg Magyarországon?” címmel nyújtott be kérdést Lázár Jánosnak Dócs Dávid a Mi Hazánk alelnöke.
Mint a politikus rámutatott, a kérdés benyújtása idején Veszprém és Ajka között pótlóbuszokkal szállították az utasokat, ugyanis a vasúti pálya olyan rossz állapotban volt, hogy szüneteltetni kellett a vasúti közlekedést. Dócs szerint
ez az eset is jól rávilágít arra, hogy a vasúti infrastruktúra romokban van hazánkban.
Ezzel kapcsolatban kereste meg Lázár Jánost, akitől azt szerette volna megtudni, hány kilométernyi pályaszakasz van még hasonlóan rossz állapotban jelenleg Magyarországon? Ezen felül pedig arra várt választ a Mi Hazánk, hogy a tárcának milyen tervei vannak a vasúthálózat megújítására?
“A kormány számára az utasok biztonsága az első”
A kérdésre Ágh Péter, Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára válaszolt. A feleletből kiderült, nem igazán sikerült megérteni a kérdés első felét, hiszen Ágh arról kezdett el beszélni, hogy mennyire elkötelezett a kormány abban, hogy valamennyi utasát eljuttassa A-ból B-be, ám ennél is fontosabb számukra az utasok biztonsága. (Dócs Dávid egyiket sem vonta kétségbe.)
A vasúthálózat fejlesztése kapcsán viszont az államtitkár elárulta, a kormány egy 10 éves fejlesztési programot dolgozott ki. Ennek első ütemét egy 5 pontos akcióterv jelenti, amelynek keretében külső forrás bevonásával és nemzeti források együttes felhasználásával közel 1+1 milliárd euró, (jelenlegi árfolyam szerint) több mint 800 milliárd forint értékben közel félezer kilométeren hajtanak majd végre érdemi infrastrukturális fejlesztést a következő időszakban.
Kapcsolódó:
Az X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!