Nem hajlandó a kormány érdemben válaszolni Novák Előd, a Mi Hazánk országgyűlési képviselője által benyújtott üzemanyagárakkal kapcsolatos írásbeli kérdésére, amelyben többek között az üzemanyagárak összetételére, a kormány ebből szerzett hasznára is rákérdezett.
Továbbra is sötétben kell tapogatóznia annak, aki pontosan szeretné tudni, hogy egy liter üzemanyag ára miből áll össze – ársapkával és ársapka nélkül -, illetve arra sem derül fény, hogy mennyit profitál az állam, az éves szinten több milliárd liternyi eladott üzemanyagból.
Így nem láthatja továbbra sem a fogyasztó, hogy mennyi lehet egy-egy liter üzemanyag esetén a termelői ár, ami a kőolaj világpiaci árához viszonyítva jelentős mozgásteret hagy, hiszen a hordónkénti olaj árában – a kitermelési helytől függően (Brent, WTI, Ural, stb.), esetenként 20 dollár különbség is lehet. Külön érdekesség, hogy az árakat döntően a Brent olaj (Északi-tengeri), tehát a legdrágább olajár alapján határozzák meg, ahogyan a jövedéki adót is ez alapján számítják ki – írtuk korábban.
Üzemanyagárak – még a mellébeszélést sem veszi komolyan a kormány
„Határozottan visszautasítjuk Izer Norbert államtitkár válaszát, amelyben öt mondatban bebizonyította, hogy vagy nem is olvasták, vagy nem értették a kérdéseket, vagy nemes egyszerűséggel csak nem akartak érdemben válaszolni.
Továbbra is sötétben kell tapogatóznia annak, aki pontosan szeretné tudni, hogy egy liter üzemanyag ára hogyan tevődik össze, ársapkával és ársapka nélkül. Arra sem derült fény, mennyit profitál az állam az éves szinten több milliárd liternyi eladott üzemanyag árából. Nem láthatja tehát továbbra sem a fogyasztó, hogy mennyibe kerülhet egy-egy liter üzemanyag esetén a termelői ár, ami a kőolaj világpiaci árához viszonyítva jelentős mozgásteret hagy, hiszen a hordónkénti olaj árában a kitermelési helytől függően, esetenként 20 dollár különbség is lehet. Ebből következően az összes többi összetevő is rejtve marad, csak a végeredményt láthatjuk a kútoszlopokon.
Az egyetlen kérdés, amire konkrét válasz érkezett, az adóterhek csökkentésére vonatkozik, erre pedig a válasz szerint – sajnos nem meglepő módon – az uniós szabályozás miatt nincs lehetősége a kormánynak. Ezzel szintén a magyar gazdaság hihetetlen mértékű romlását ismerték el, hiszen az uniós szabályozás euróban szabja meg a jövedéki adó mértékét, ami miatt a jövedéki adó duplája a tíz évvel ezelőttinek. A forintnak az euróhoz és a dollárhoz viszonyított romlása tehát tagadhatatlan.
A Mi Hazánk elvárja, hogy a kormány végre ne kibúvót keressen, hanem olyan nemzetközi példákra hivatkozzon, amelyek alapján van lehetőség a magyar emberek érdekeit szolgálni. Mint ahogyan az óriás tech-cégeknél az osztrák példa mutatja, az üzemanyagáraknál a lengyel példa mutathatja, hogy igenis van lehetőség a változtatásra, a csökkentésre. A lengyel kormány ugyanis február elsejétől nyolc százalékra csökkentette hat hónapon keresztül az üzemanyagok áfáját” – emlékeztet közleményében Szajlai János, a Mi Hazánk választókerületi elnöke.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!