A Bud Light anyavállalata, az Anheuser-Busch komoly támadás alá került az úgynevezett transzneműek jogairól szóló folyamatos vitában. Mint ismert, a sörgyár egy transz influencerrel kezdte el reklámozni a sörét, nem kis felháborodást váltva ki ezzel a normális emberek között, így végül lekeverték a kampányt.
Az ügy érdekessége, hogy öt LMBTQ+ bár Chicagóban kidobta a készletéből a Bud Lightot, miután az Anheuser-Busch vezérigazgatója azt mondta, hogy „soha nem állt szándékában részt venni egy olyan vitában, amely megosztja az embereket”- ennyire lehet menni tehát a túlzott polkorrektkedéssel.
A Sidetrack Bar, a showtune-estjeiről ismert melegbár a közösségi médiában jelentette be bojkottját. Az Instagramon közzétett bejegyzésében azt írjá: „A Sidetrack 41 éve bátorítja azokat a szeszesital- és sörgyártó cégeket, amelyek az LMBTQ+ vásárlói bázist kívánják megszerezni, hogy aktívan támogassák közösségünket”.
Hozzátették: „A Bud Light nemrégiben hozott döntése, miszerint ejti a Dylan Mulvaney-kampányt, és „szabadságra” küldi azokat, akik létrehozták, valamint a vezérigazgató nyilatkozatával helytelenül azt az álláspontot erősíti meg, hogy elfogadható engedni azok követeléseinek, akik nem támogatják a transz közösséget és el akarják törölni az LMBTQ+ láthatóságot”.
A bár megerősítette, hogy
nem árul többé Anheuser-Busch termékeket, amíg a sörgyártó „egyértelműen be nem bizonyítja, hogy nem enged a gyűlölet hangjainak, amelyek az LMBT+ létet szeretnék eltörölni”.
A chicagói 2Bears Tavern Group, amelynek négy bárja van csatlakozott a Sidetrack véleményéhez. A vállalat szerint az Anheuser-Busch döntése, hogy „ejti Mulvaney támogatását… azt mutatja, hogy az Anheuser-Busch mennyire nem törődik az LMBTQIA+ közösséggel, és különösen a transznemű emberekkel, akiket könyörtelen támadások érnek ebben az országban”.
A reklám visszavonására több közösségi médiás celeb azzal reagált, hogy videóban vert szét Bud Light üvegeket.
„Egy olyan ital esetében, amely egykor a közép-amerikai munkásság alapanyaga volt, ez nem egy nyerő értékesítési stratégia”
– jegyezte meg a sörgyár értékesítési vezetője, aki egyébként most foghatja a fejét, mert a pénzvilág és befektetők természetesen a woke mellé álltak és a cég jelentős pénzügyi csapásokat szenvedett el a múlt hónapban.
A 171 éves sörgyártó vállalat értéke áprilisban több mint 4 milliárd dollárral (3 milliárd fonttal) zuhant. A Dow Jones Market Data Group kimutatta, hogy a Bud Light anyavállalat 4,7 százalékkal csökkent, és két hét alatt mintegy 4,56 milliárd dollárt (3 milliárd fontot) veszített. Az HSBC elemzői éppen ezen a héten minősítették le az Anheuser-Busch-t.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!