Amint azt halljuk, látjuk, a világban a politikai elit mintegy felfokozott állapotban, hisztérikus hangokat megütve kezeli a Covid-kérdést, beleértve annak minden vetületét, magát a vírust, a lezárásokat és az oltásokat. Dogmákat nyilatkoztatnak ki egy olyan területen, ahol valójában nincs helyük ilyesmiknek. A tudományban nem lehetnek dogmák. Dogmái a kereszténységnek vannak, és ilyen például az élet szentsége, az élet védelme. Nem érdektelen körüljárni ebből kiindulva bizonyos vakcinák etikus vagy kevésbé etikus voltát…
Ezúttal hagyjuk is a szokásos köröket, fókuszáljunk egy, a közbeszédben sokkal kevesebb szerepet kapott kérdésre: morálteológiailag elfogadhatóak-e bizonyos vakcinák? Nem a tudományos hatásfok érdekes jelen írásunkban.
Keresztény szempontból az abortusz bűn, éppolyan gyilkosság, mint akármelyik másik.
Tudjuk, hogy a progresszív, liberális ideológiák híveinek e kijelentés vörös posztó, de higgadtan tartsuk magunkat ehhez, mert ez a tételgondolat az, amelyen keresztül átszűrjük most a kérdést, vajon hogyan kell állnia egy hívő kereszténynek ahhoz, ha bizonyos Covid-oltások bizonyíthatóan abortált (megölt) magzatok sejtvonalait használták fel.
Tavalyi év folyamán a Vatikán is állást kellett hogy foglaljon e kérdésben, s a Hittani Kongregáció jegyzékben jegyezte le iránymutatását. A jegyzék
„nem a vakcinák biztonságosságát és hatékonyságát akarja véleményezni”, hanem „olyan vakcinák Covid elleni alkalmazásának morális vonatkozásaira reflektál, melyeket két, nem spontán elvetélt magzatból nyert szövetekből származó sejtvonalakból fejlesztettek ki.”
Már a Pápai Életvédő Akadémia Dignitas Personae eligazítása kimondja, hogy az elvetélt magzatból nyert szövetekből származó sejtvonalak kutatása „megkülönböztetett felelősséggel” jár, a rosszban való együttműködés lehetősége miatt. Lényegben kimondják ugyan, hogy az ilyen vakcinák alkalmazása nem jelent szándékos együttműködést az abortuszban, esetünkben, vagyis az abortált magzatok szöveteinek felhasználásával előállított oltások alkalmazásakor a rosszban, vagyis az abortuszban történő nem szándékos, hanem közvetett formájú, pusztán anyagi (materiális) jellegű közreműködésről van szó, viszont, mint hangsúlyozzák, az ilyen típusú vakcinák erkölcsileg törvényes használata önmagában még nem jelentheti az abortusz gyakorlatának akár közvetett legitimációját sem.
Sőt, ezen vakcinák törvényes használata nem jelenti, és semmilyen módon nem jelentheti az elvetélt magzatokból származó sejtvonalak használatának erkölcsi jóváhagyását. Összességében a jegyzék arra szólítja a gyógyszeripari vállalatokat, mind pedig a kormányzati egészségügyi ügynökségeket, hogy állítsanak elő, fogadjanak el, terjesszenek és kínáljanak fel etikailag elfogadható oltásokat, amelyek nem okoznak lelkiismereti problémákat sem az egészségügyi szakembereknek, sem pedig maguknak a beoltandó személyeknek. Tehát igenis elismeri, hogy komoly etikai kétségeket ébresztenek az ilyen vakcinák. Mindezen túlmenően van még egy igen fontos kitétel, amelyet szeretnek elhallgatni, úgy fogalmaz ugyanis a jegyzék,
az oltás általában nem erkölcsi kötelezettség, és ezért önkéntesnek kell lennie.
Tehát a Katolikus Egyház jelen pillanatban is elfogadja legitim erkölcsi aggálynak azt, ha valaki nem kíván olyan vakcinát beadatni, amelyeknél felmerül az esély, hogy abortált magzatok sejtszálait használták fel.
Most pedig lássuk, mi között (nem) választhat az a magyar állampolgár, aki lelkiismereti-világnézeti és/vagy orvosszakmai megfontolásokból elutasítaná az abortált magzatgyermekek sejtvonalainak felhasználásával előállított oltáskészítmények felvételét vagy másoknak történő beadását – fogalmaz Dr. Téglásy Imre életvédő, az Alfa Szövetség elnöke. Tehát az alábbiak, melyek abortált magzatok sejtvonalait használták fel: AstraZeneca University of Oxford, USA, Egyesült Királyság CanSino Biologics, Inc.Beijing Institute of Biotechnology, Academy of Military Medical Sciences, PLA of China Gamaleya Research Institute, Oroszország, Szputnyik V. ImmunityBio and NantKwest, USA Janssen Research & Development, Inc. Johnson & Johnson Janssen Vaccine Technologies.
Az alábbiak pedig a nem abortált magzatok sejtvonalait felhasználó vakcinák: Beijing Institute of Biological Products/ Sinopharm, Kína Wuhan Institute of Biological Products/ Sinopharm, Kína Bharat Biotech/Indian Council of Medical Research, India Institute of Medical Biology, Chinese Academy of Medical Sciences, Kína John Paul II Medical Research Institute, USA (ugyenezen gyártó másik termékének laboratóriumi ellenőrzésénél azonban nem állítható az erkölcsi feddhetetlenség!) Israel Institute for Biological Research (IIBR), Izrael Sorrento, USA CureVac, USA Genexine, Korea Osaka University, AnGes, Takara Bio, Japán Zydus Cadila, India Mint látható, ezek közül egyedül a Sinopharm érhető el Magyarországon…
Téglásy igen markánsan fogalmaz továbbá, mikor azt mondja egy hozzánk eljuttatott tanulmányában, hogy:
Vajon a Covid-oltások előállításánál használatos módszerek és a megalkotásukra szabott szűk időhatárok nem azt üzenik-e mindnyájunknak, hogy ezek átgondolatlan és elsietett mivolta miatt megfélemlített népek és nemzetek millióit teszik ki egy eredményeit tekintve ugyancsak kétséges, világméretű emberkísérlet-sorozatnak?!
Ha pedig erről van szó, akkor fölvethető az emberiség elleni bűntett kérdése is, ahogy azt már föl is vetették. A megfontolt és tájékozott belegyzésen nyugvó választás alapvető szabadságjoga vajon mit ér akkor, amikor szinte nap mint nap módosítanunk kell a megfellebbezhetetlen balgaság által működtetett sajtó hirdetéseit, mégpedig ekként: A kockázatokról és mellékhatásokról ne kérdezze meg orvosát vagy gyógyszerészét, mert ezeket ő maga sem ismeri!
Lantos János
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!