Mostantól pénzbüntetést kapnak azok a csapatok, melyek játékosai eltávolítják a szponzorok termékeit a sajtótájékoztatókról, mint ahogyan Cristiano Ronaldo tette a kólásüvegekkel, mielőtt arra biztatta a nézőket, igyanak inkább vizet.
Az UEFA kiemelt fontosságúnak tartja a gazdag óriásvállalatok jó hangulatát, így igyekeznek megtenni mindent az érdekükben, ezért is akarnak véget vetni ennek a „káros tendenciának”, ahol élsportolók le akarják beszélni a nézőket az egészségtelen italok fogyasztásáról.
Martin Kallen, az Euro 2020 torna igazgatója elárulta, hogy az UEFA
„kommunikált a csapatokkal az üggyel kapcsolatban” és „fegyelmezésre” kerülhet sor, ha a játékosok nem változtatnak a magatartásukon.
„Ez azért fontos, mert a szponzorok bevételei fontosak a torna és az európai futball számára. Soha nem büntetünk játékosokat közvetlenül az UEFA részéről, ezt mindig a résztvevő nemzeti szövetségen keresztül tesszük, és aztán megnézhetik, hogy tovább mennek-e a játékoshoz, de egyelőre nem megyünk közvetlenül a játékoshoz” – hangsúlyozta Kallen, azt is hozzátéve, hogy a versenyszabályok megkövetelik az UEFA szponzoroknak tett ígéreteinek betartását, bár azoknak a játékosoknak, akiknek vallási okokból ellenérzéseik vannak az adott italokkal kapcsolatban, nem kell az üvegeket maguk előtt tartaniuk.
Ronaldo lépése egyébként egészen elképesztő módon 4 milliárd dollárt vert le a Coca-Cola piaci értékéből közvetlenül az eset után, bár persze, a tőzsde azóta folyamatosan változik, így az üdítőitalt gyártó cég értékpapírjai is.
Legutóbb az olasz játékos, Manuel Locatelli Ronaldo lépett nyomdokaiba a pályán és a pályán kívül is – két góllal, majd ő is megszabadult a kólától, a helyére vizet tettek.
A X- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!