Ezerszer elcsépelt mondás, következmények nélküli ország vagyunk, de az élet rendre igazolja ezt a vélekedést. Mi mással magyarázható, hogy három év múltán sincs meg a felelőse a Pillangó utcai metróbalesetnek?
Három éve történt a budapesti metró legsúlyosabb balesete a Pillangó utcai metrómegállónál. Az okokat még mindig vizsgálják, a felelősöket még mindig keresik, az elrendelt 30 km/órás sebességkorlátozást még nem oldották fel. De már megvan, hogy a BKV mivel szeretné elejét venni a hasonló baleseteknek: levélfogó háló, fűtött sín, szoftvermódosítás.
2016. december 5-én, hétfőn reggel a 2-es metró Pillangó utcai nyílt, földfelszíni megállójában álló szerelvénybe hátulról belefutott egy másik szerelvény. Az ütközés 20 km/órával történhetett, a vészfékezés nem volt hatékony a csúszós, nyálkás sínek miatt. Tizenhatan megsérültek, a BKV a 2-es metró nyílt szakaszára az Örs vezér téri végállomásig 30 km/órás sebességkorlátozást vezettek be, a rendőrség tömegszerencsétlenség miatt nyomozást indított.
A rendőrség azóta se zárta le a nyomozást, a metrók még mindig 30 km/órával közlekednek a nyílt szakaszon. Mint Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője (aki egyébként a baleset előtt három nappal levélben figyelmeztette az akkori főpolgármestert a balesetveszélyre) lapunknak elmondta, a rendőrség még nem zárta le az ügyet, nincs személyi felelőse a balesetnek.
(www.index.hu nyomán – fotó: Mihádák Zoltán / MTI)