daextlwcn_print_scripts(false);

Az elmúlt évek médiavilágában jelentős változásnak lehetünk tanúi. A reklámokban, filmekben, sorozatokban és videójátékokban egyre inkább háttérbe szorulnak a vonzó női karakterek.

Ez a tendencia több szempontból is aggasztó, és érdemes megvizsgálni, hogy miért fontos az előnyösebb külső tulajdonságokkal rendelkező szereplők jelenléte a médiában. A szépség minden kultúrában értékelt és elismert, az attraktív női karakterek megjelenítése pedig mindig is esztétikai élményt nyújtott a közönség számára.

Amikor vonzó karaktereket látunk a képernyőn, az nem csupán vizuális örömet nyújt, hanem inspirál is.

A szépség és az egészség szorosan összefügg, ezért az ilyen nők gyakran a fitt életmód szimbólumai is, akik motiválják a nézőket arra, hogy jobban odafigyeljenek saját egészségükre és megjelenésükre. A vonzó szereplők gyakran olyan tulajdonságokkal rendelkeznek, mint az önbizalom, a karizma és az intelligencia. Mindez tehát nem csupán esztétikai kérdés: ha ezek a jellemzők nem járnak együtt a szépséggel, akkor a nézőt is korlátozhatja abban, hogy belemerüljön a történetbe. Hasonló problémát okozhat, ha például egy nem túlzottan kellemes megjelenésű személyt úgy állít be egy film, mintha ő lenne Kendall Jenner – ez könnyen kizökkenti az embert.

A szép nők hiánya azonban nemcsak a nézők élvezetét csökkenti, hanem hosszú távú negatív társadalmi hatásai is lehetnek.

A médiában egyre több olyan karakter jelenik meg, aki kevésbé vonzó vagy túlsúlyos és egészségtelen életstílust folytat, ami nem feltétlenül pozitív normát közvetít. Bár fontos, hogy a média sokszínű és inkluzív legyen, a káros életforma és a fizikai vonzerő hiánya nem lehet példaértékű. A fiatal generációk számára ezek olyan mintaként szolgálhatnak, amely az előnytelen szokások elfogadását erősíti, és csökkenti a megfelelő életvitelre való törekvést. Az inkluzivitás túlzott figyelembevétele nyugaton a legjellemzőbb. Megfigyelhető a nagy márkák reklámjaiban, az amerikai sorozatokban, illetve az ott készült modern videójátékokban. Ilyen például a Dove legújabb reklámja: reprezentál extrémen elhízott, Down-szindrómás és vitiligóval rendelkező nőket.

A videójátékokban egyre gyakoribb a maszkulin nők ábrázolása, ami rettenetes képet formál a fiatal társadalom számára. A közelmúltban pedig nagy visszhangja volt az egyik botrányos szépségkirálynő-választásnak Németországban, ahol a nyertes még a hétköznapi értelemben sem mondható szépnek. A női szépség megjelenítése nemcsak az esztétikai érték miatt fontos, hanem a pszichológiai hatások miatt is.

A szépség iránti vágy természetes emberi tulajdonság, és a vonzó karakterek példaképként szolgálhatnak a fiatal nők számára, támogatva őket abban, hogy pozitív önképet alakítsanak ki.

A képernyőkön látott szép és életerős nők arra ösztönzik őket, hogy jobban odafigyeljenek magukra, és törekedjenek az egészséges életmódra.

Nem szabad elfelejtenünk tehát, hogy a szépség és az egészség olyan értékek, amelyeket érdemes ápolni és továbbra is képviselni a médiában.

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartásba vételi okiratának száma: CE/22685-4/2020.
Szerkesztőség címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 11., 4.emelet
Szerkesztőség elérhetősége: szerk@magyarjelen.hu
Főszerkesztő: Horváth Tamás
© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);