daextlwcn_print_scripts(false);

A sofőrhiány pótlására indiai női vezetőket toboroznak Magyarországra. Egy komoly feltételszerinti válogatás vár a jelentkezőkre. Amennyiben ezt sikerül teljesíteniük, akkor kétéves, meghosszabbítható szerződést ajánlanak fel neki, melynek keretein belül heti 5 napot kell majd vezetnie, kétszer 4,5 órás leosztásban – írta meg az alapjarat.hu.

A fizetés ezért havi 1800 euró, ami napi árfolyamon átszámítva nagyjából 687 ezer forintot jelent.

A jelentkezés feltételei többek közt az általános iskolai végzettség, az angol nyelvtudás és korábban sofőrként szerzett tapasztalat. A programban kiválasztott emberek képzésen, majd teszteken mennek át, eleinte Indiában.

Ezt végezte el most egy csapat sofőrjelölt, akikre már csak egy rövid képzés vár Delhiben, utána jöhetnek is Magyarországra, hogy megtanulják a jobbos közlekedést, illetve átesnek még néhány vizsgán, mielőtt munkába állhatnak.

A programot a dán Baton Transport magyarországi leányvállalata, a Baton Transport Hungary és egy meg nem nevezett “civil” szervezet közösen futtatja. A jelentkezőkből nem volt hiány, ám a szigorú feltételrendszeren nem mindenki fért át, így nem kizárt, hogy a jövőben egy második hullámban még több indiai sofőrt telepítenek majd be.

A sofőrök hamarosan egyébként tartózkodási engedélyt is kapnak Magyarországon, ami azt jelenti, hogy családjaikat is áthozhatják. Ez az indiaiak esetében pedig általában igen népes.

Ha a program sikeresnek bizonyul, akkor akár további 800 indiai nő is érkezhet, akiket sofőrként foglalkoztatnának az elkövetkezendő öt évben.

Több országban is komoly gondokat okoz a sofőrhiány, ez pedig a szállítmányozás akadozását is magával hozza. A hiány egyik oka a kiöregedés, a másik pedig a nem megfelelő fizetések és munkafeltételek.

Más országokban a béremelés mellett a jogosítványszerzés átalakítását is fontolgatják annak érdekében, hogy könnyebben tudjanak kamionsofőrként elhelyezkedni az emberek. Nem úgy Magyarországon, ahol ez esetben is – mint mindig – magyarok helyett a harmadikvilágbeliekkel terveznek.

A Twitter- és Telegram-csatornáinkra feliratkozva egyetlen hírről sem maradsz le!

IMPRESSZUM

Felelős kiadó: Innovatív Kommunikáció Alapítvány
Főszerkesztő: Horváth Tamás

© 1999 – 2024 Magyar Jelen, magyarjelen.hu
Exit mobile version
daextlwcn_print_scripts(true);