Mint ismeretes, nagy felzúdulást keltett a kisvállalkozók körében, hogy egy kormányrendelet arra kötelezné a webshopokat, hogy kötelezően ott szerepeljen a Magyar Posta (az MPL csomagszállítás) is, mint választható opció. Úgy gondolják, ez inkorrekt beavatkozás és számos nehézséggel járhat számukra.
Ugyanis ha egy webshop nem köt egyedi szerződést a postával, akkor az alábbi tájékoztatást adja számára a posta:
„Amennyiben az általános szerződési feltételeinkben meghatározott postai szolgáltatást veszi igénybe, abban az esetben az Ön vásárlója által megrendelt terméket nem áll módunkban az Ön telephelyén felvenni.”
– Sok webáruház vidéken van. Egy-két fős webáruházból is rengeteg van. Nem megoldható 1-2 csomaggal beutazni a postához, és ott külön-külön feladogatni. Én Dunakeszi-alsóról dolgozom, ez egy külső része Dunakeszinek. A legközelebbi posta is 5 kmre van tőlem, s ott a parkolás is nehézkes. De nagyon sok hasonló webáruházas van. Nem szeretünk a postával dolgozni, mert nem korrekt. Mai nap is egyik webáruháznál szállítási probléma merült fel és el nem fogadható módon reagált a posta – osztotta meg velünk tapasztalatait egy érintett.
– A posta nem közli az ügyfelekkel, hogy pontosan mikor érkezik, csak annyit közöl, hogy reggel 9 és délután 5 között. Számos esetben én is egész nap itt várhattam, hogy mikor jön a posta, mert ha nem vagyok itt, akkor leteszi a nagy postán és (bár kifizettem a szállítási díjat) mégis utazhatok be érte a városba. Mélységesen fel vagyunk háborodva – összegezte.
(Kép: MTI)