Az viszonylag köztudott, hogy a Volánbusz alkalmazottai közül a sofőrök körében nagy a létszámhiány, ennek oka a nagy leterheltség és a gyengébb fizetések, bár most folynak a bértárgyalások, erősen kétséges, ennek eredménye döntően változtat-e majd az eddigi helyzeten.
A MÁV-Volán csoport szintjén kötött bérmegállapodásban, 2023. évre 5 százalék, de minimum 53 000 Ft/fő/hó alapbéremelés szerepel (természetesen ez bruttó), továbbá a SZÉP kártya juttatását 20 000 forinttal emelve, 120 000 forint kerül kifizetésre.
Meglehetősen érdekes információk láttak napvilágot az elmúlt időszakban, olyan kép is kirajzolódott, hogy az egyik szakszervezet, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet nem elégedett a tárgyalások mikéntjével sem.
– Mindegy, ne szaladjunk annyira előre, várjuk meg a Volánbusz és a KKSZ között folytatott bértárgyalások végeredményét és csak utána készítsünk egy számadást arról, hogy mit sikerült a KKSZ-nek tárgyalásos úton a Volánbusznál elérni. A SZAKSZ továbbra is azon az állásponton van, hogy a Volánbusznál minden munkavállalónak biztosítani kell a minimum 53000 forint/hó bérfejlesztést – fogalmaz Facebook-posztjában Dobi István, a szakszervezet elnöke, utalva arra, hogy úgy tűnik, a Volánbusz a Közúti Közlekedési Szakszervezettel (KKSZ) tárgyal.
A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet úgy látja, a munkáltató nem akar valódi béremelést, mint írják:
A Volánbusz nem akarja az érdekegyeztetés rendszerébe beemelni szakszervezetünket, a munkáltató ki akarja szorítani a tárgyalásokból a radikális és ha kell a konfrontációt is felvállaló SZAKSZ-ot!
Pedig már lassan a szervizelés sem megy
A felszín alatt pedig egyre csak gyűlnek a problémák, és valójában nem csak a sofőröknél alakult ki hiány, erről beszélt a Magyar Jelennek egy neve elhallgatását kérő alkalmazott.
– Én sofőrként dolgozom, és az egyik vidéki üzemegységről beszélünk, amelyet bezártak. Ennek következtében fel kell járnunk a hozzánk közel eső nagyvárosba javítani a buszokat. A kormány nem munkahelyeket hoz létre, hanem megszünteti azokat
– fogalmazott.
Bár ő buszvezető, de napi kapcsolatban van azokkal a kollégákkal, akik szerelik a járműveket, így nagy rálátása van a történésekre. A jelenlegi üzemanyagárak mellett nem kis bosszúságot okoz, hogy még legalább 50 (oda-vissza ez már 100) kilométert meg kell tenniük csak azért, hogy szervizeljék a buszokat. Gondoljunk bele, ha csupán egy izzót kell kicserélni, akkor is meg kell tenniük ezt a távot. A buszsofőrök igyekeztek segíteni a szerelőknek, de ez sajnos nem nagyon sikerült.
(Képünk illusztráció – hirhugo.hu)