Négyszáznegyven millió forint támogatást nyerhetnek el jövőre a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeikre a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése értelmében.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta: a televíziók havonta 660, a közösségi rádiók 550, a kisközösségi rádiók 440 ezer forintot nyerhetnek el négy fordulóban.
Az első beadási határidő december 17-e 16 óra, a további fordulókra január-februárban, március-áprilisban és május-júniusban lehet nevezni.
Beszámoltak arról is: a médiatanács elfogadott egy a 16-29 évesek rádióhallgatási szokásairól szóló tanulmányt, amelyből kiderült, hogy a legalább hetente rádiót hallgatók tíz százaléka 16-17 éves, 44 százaléka 25-29.
A rádiót rendszeresen hallgatók 65 százaléka egyedülálló, és 51 százaléka a szüleivel él. A 16-29 éves korcsoport 42 százaléka interneten, főleg okostelefonról (25 százalék) rádiózik, a legnépszerűbb adók a Rádió 1, a Petőfi rádió és a Retro Rádió, amelyeken a mai slágerek (52 százalék) és a ’80-as, ’90-es évek zenéje (33 százalék) a leghallgatottabb.
A tanulmányból kiderült az is, hogy azok nem hallgatnak rádiót, akik ott nem találják meg a zenei ízlésüknek megfelelő műfajokat. Ez a streaming szolgáltatások előretörésétől független folyamat – olvasható a közleményben.