Az elszabadult benzinárak kihatnak minden termék és szolgáltatás árára. Minden szegmens drasztikusan emelte árait, csupán a taxisokat hagyták ki, akiknek már hosszú-hosszú évek óta kötelezően megszabott a 300 Ft-os kilométerdíj.
Az elmúlt egy évben az autóalkatrészek árai 25-50 százalékkal emelkedtek. Az üzemanyag ára másfélszeresére nőtt 1 év alatt, a gázüzemű autók (CNG) költsége pedig a háromszorosára. Így jelenleg egy taxis vállalkozó minden hónapot több százezer forintos mínusszal kezd. Ebben benne van az óra hitelesítési díja, a drosztdíj lebontva 12 hónapra, az alkatrész és amortizációs költség, az adók, az online pénztárgép hitelesítési díja, a bankkártya terminál használati díja, a kötelező- és utasbiztosítás.
A Mi Hazánk kiáll a kisemmizett taxisok mellett, a párt arra emlékeztet közleményében, hogy korábban még a jelenlegi kormány politikusai is az üzemanyagárak hatósági szabályozása mellett érveltek.
„A magyar benzin- és gázolajár ma Közép-Európában a legmagasabb. A parlamenti többség jelentősen emeli a jövedéki adót. A Fidesz-indítvány elfogadásával ez elkerülhető lett volna.” (Varga Mihály- 2002)
„Erre van egy receptünk, amit 2000-ben kipróbáltunk. Ha 250 forint fölé megy a benzinár, emelkedését a jövedéki adó csökkentésével megakadályozzuk. Ezt most is hatályba lehet léptetni.” (Áder János- 2005)
„A benzinadó tízforintos csökkentése se nem bátor, se nem igazságos. Jobban örülnénk, ha a kabinet visszaadná az ebből származó 20-25 forintos pluszbevételt. A Fidesz minden érdemi csökkentésben partner, ami magában foglalja az áfa és a jövedéki adó csökkentését.” (Rogán Antal- 2005)
„A kormány csak a fuvarozókkal kötött egyezményt. Mivel a családok, nyugdíjasok esetében nem történt előrelépés, a Fidesz elsősorban a benzin jövedéki adójának csökkentését javasolja.” (Szijjártó Péter- 2008)
„Ha a 100 forint körüli termelői árra terhelnék a jövedéki adót, elkerülhető lenne az adó adóztatása. A lépéssel a költségvetés is évi 100-120 milliárdos többletbevételhez juthat.” (Matolcsy György- 2004)
„Az olajárak emelkedése miatt az üzemanyagok jövedéki adójának 20-25 százalékos mérséklését javasoljuk. A kormány döntéseihez nem kapott felhatalmazást a választóktól.” (Orbán Viktor 2004)