Miközben egyre többen lépnek ki a Jobbikból, a párt a közösségi médiában fizetett hirdetésekkel igyekszik új támogatókat toborozni.
A Magyar Nemzet értesülései szerint tavaly tavasz óta összesen közel 31 millió forint értékben jelentettek meg különböző, sokszor a kormánypártokat lejárató anyagokat a Facebookon, valamint az Instagramon. Az említett összeg ráadásul csak a párt nevében közzétett hirdetéseket takarja. Március közepén, amikor az egész ország a koronavírus elleni védekezés legnehezebb időszakában volt, a Jobbik Kásler Miklóst támadta hat egymást követő hirdetésben, több mint százezer forintért.
A különböző pártoldalak mellett a Jobbik Ifjúsági Tagozata, illetve Jakab Péter pártelnök oldalának támogatására is bőven jutott frakciópénz. Jakab Facebook-portáljára a Jobbik-frakció csak az elmúlt 90 napban több mint egymillió forintot költött. Április 16-án például egy olyan képet reklámoztak húszezer forintért, amelyen Jakab otthon tanul a fiával. Érdemes megjegyezni, hogy a pártelnök parlamenti fizetése havonta több mint 2,2 millió forintra emelkedett, így neki magának is több forrása lenne az önreklámra.
Ráadásul nemrég a Jobbik 2019-es beszámolójából az is kiderült, hogy Jakab egyáltalán nem tűnt ki a Jobbik pénzügyi támogatásában. Mint a Magyar Nemzet a Magyar Közlöny beszámolója alapján nemrég megírta: míg a távozni kényszerült jobbikosok, Bana Tibor, Bencsik János, Farkas Gergely, valamint a korábbi pártelnök Sneider Tamás félmillió forint feletti összeget adományoztak a pártjuknak, addig Jakab tavaly nem szánt ennyi pénzt a Jobbikra.
Ahhoz pedig, hogy a Jobbik az említett összegekkel támogatni tudja Jakab önreklámját a pandémia miatt kialakult válsághelyzetben is, megszorításokra volt szükség. A munkavállalók érdekvédelmével kampányoló párt munkatársak elbocsátását látta jó megoldásnak a spórolásra. – Sok középkádert, köztük több nagycsaládost rúgtak itt ki a járvány közepette, teljesen logikátlan módon – mondta Sneider Tamás a Mandinernek még május végén.
Forrás: magyarnemzet.hu